Sorg / saknad

Jag bloggar inte just nu skrev jag för några veckor sen...och det gör jag inte heller.

Jag läser inte några bloggar just nu...Jag ger mig inte tid med det


Men ibland så händer det något som gör att jag känner att

" måste skriva det, för min egen skull om inte annat "

Som i kväll

Jag hittade en rulle med gröna bajspåsar, och saknaden efter Moffi drabbade mig som ett åsknedslag

Jag överfölls av en störtskur av saknadens tårar. Jag grät som ett regn efter en åskoväder

Sorgen förvandlas med tiden till saknad,  och jag kan känna att saknden också förändras

Jag kan nästan jämföra saknaden med bubblig glädjelycka som bara kommer över en helt plötsligt,  som bara väller fram och drabbar en så man känner sig alldeles urlakad efteråt


Så hände för mig i kväll

Jag drabbades av saknad efter Moffigubben och grät så  nu är jag helt slut , tom och alldeles förbi av trötthet

Sorgen förvandlas till saknad..saknaden kan drabba som ett blixtnedslag. göra ont ett slag och sen går man vidare igen...















Kommentarer
Postat av: carolina,

Ja, sen måste man gå vidare. Efter regn kommer sol, visst är det så. (Åska - me hate)

Kram//Carolina

2010-06-28 @ 07:09:46
URL: http://nilspersgarden.blogspot.com
Postat av: Kerstin

Ja, kära Du, en form av läkning är det nog!

Kram till Dig!

2010-06-28 @ 08:07:40
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: karin

ja så är det nog. . Livet går vidare och det måste det göra men som du säger ibland drabbas man av saknad och då får man just sakna och gråta och sen går livet vidare jag vet och jag vet att du vet och det är ju det som du just gör min vän

2010-06-28 @ 08:32:43
Postat av: Inger

Ja nog förstår jag din enorma saknad efter denna underbara varelse. Skönt att du kan skriva av dig lite ibland. Ja som du säger, livet går vidare, iaf lite i taget. Sköt om dig, det är skönt att få gråta, det gör ingenting. Sedan att du verkligen kan gråta ut dig sorg, det är bra...och sedan minnas alla roliga, och mysig minnen.

Kramar om dig..

2010-06-28 @ 20:03:35
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Tina

ja jag håller med Inger här uppe...Roligt att du ändå trots bloggsemester kommer in och säger en del...stor kram

2010-06-28 @ 20:22:53
Postat av: bjorne

Förstår dig men som med allt annat,bara bita ihop och gå vidare och leva på alla fina minnen,kram.

2010-06-29 @ 21:59:39
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Jo, sorgen och saknaden kommer ofta i vågor.

Vet själv hur det var när min lilla kisse fick gå till djurhimlen.

och även fast det är flera år sedan kommer stunder då jag saknar henne jätte-mycket.

så jag förstår det du känner

Men skönt att man har alla mysiga minnen kvar.

kramar

2010-06-29 @ 22:32:54
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: ansepanse

jag vet - har ju som du vet vovvar och vovvar innan dem

kramar till dig i din saknad

2010-06-30 @ 13:01:16
URL: http://kinaguld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0