Godnattstunden med Britten


Jag har haft så ont i ryggen nu en period och i går natt så satt jag i soffan och sov ( försökte )....

Då tyckte maken att tiden var inne liksom..

Vi har ju pratat ett bra tag om att köpa oss nya sängar,  men dragit lite på det....det är ju inte gratis precis...

Så igår tog han med sig en kompis åkte iväg och kom hem med en ny säng till mig.

Nu har jag sovit kungligt i natt...ryggen gör fortfarande ont men...det blir nog bättre nu


Undrar om jag måste skaffa mig en natt mössa också som Beppe...



Har ni kollat in HMs HOME kollektion ...

Dom har jättefina sängkläder i Linne...




vita fina i härlig sprakande linne
               härliga färger




Som gjorda för ett vårsovrum





jag köpte sängkläder på HM HOME upp till gården i fjol och dom har varit jättesköna...

så kanske...

blir det lite vårligt i mitt kungliga sovrum nu...

Solen kommer nu , det ska bli många plusgrader i helgen...små blommor börjar dyka upp här och där




Mollymalone...ska vara hos oss i helgen så jag gissar på många långa härliga promenader...

Stora skuggan, Djurgårdsbrunn, vita parken mmmmm

Kommentarer
Postat av: Inger

Ja vad bra att du fick sova skönt inatt..

Åhh vad underbart härligt med en ny säng...

Ja varför inte,,man borde kanske ha en luva som Beppe..vad gullig han var på den tiden...

det låter som helt fantastiskt ljuvliga lakan, och vilka härliga sovkuddar med fina färger..



Åhhh vad jättekul med lite Molly-promenader..Hon är ju bara sååå sööt...Ha en kul Mollyhelg...

och sov så gott i din kungliga, fina nya säng...

Skulle oxå vilja ha en ny,,men fick nöja mig med en ny madrass...hihi..

kramkramen till dig...

2010-03-26 @ 09:56:33
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Pialotta

Dåliga ryggar känner jag igen. Jag har själv inte alls varit bra i min kropp nu några dagar, men får skylla mig själv litegrann.

Jag tar ju mamma på promenad nu mer och mer i sin rullstol.. med henne i så blir det ganska så tungt för mig, men det går bättre och bättre på raksträckorna. Här om dagen tog jag mig vatten över huvud, då vi var på promenad till kyrkogården.. Skulle testa en ny väg och det lutade uppför.. Herre Jisses vad jag tog i.. mina sista krafter för att få upp henne där.

Det knäckte mig totalt dagen efter.. inga som helst verktabletter hjälper den smärtan.



Jag fick en Kunglig säng oxså efter min mamma som inte kunde ha den på Amalia. En super dupersäng på alla sätt och vis.. 15.000 kostade den.. hon hade den i en månad så där..

MEN den passar då rakt inte min kropp.. alldeles för hård, så det där som jag trodde skulle va toppen för mig, blev tvärtom. Jag väger ju betydligt mindre än mamma, så därav.. annars upp och nerläge du vet som är så himla bra.

Hoppas din säng hjälper dig, för en bra säng gör mycket för våra kroppar.



Här är det Vår.. vårvindar som viskar nu är det pensédags för balkongen och de tänker jag plantera under dagen tillsammans med minipåskliljor:)



Du har väl inte glömt MusikOFotoAutomaten på Kafferasten lite senare mot kvällningen idag kommer temat in:)

Kramar om men försiktigt:)

Postat av: Marina

Vad härligt det låter med nya sängar! Vi skulle också behöva köpa nya...men ,men det blir aldrig av!

Vilken söt liten gäst ni har i helgen.

Ha en bra dag.

2010-03-26 @ 10:47:37
URL: http://gallerigavelin.blogg.se/
Postat av: Ing-Mrie

Sov kungligt i din nya säng,god nattsömn behöver man för att orka. Kul att du får rå om en liten vofsing i helgen. Ha en riktigt bra helg med mindre ryggont. Kramar från kusin vitamin

2010-03-26 @ 13:31:59
Postat av: Inger Maryissa

Trist att du har så ont i ryggen, och ja en bra säng kan nog hjälpa en hel del.

Skönt att du sov bättre i din nya säng.

Behöver själv också skaffa en ny, så snart ska jag åka till Ikea igen

och sedan kontakta en firma som kan hjälpa till med att montera ihop den,

då jag inte klarar att montera så tunga saker längre.

Funderar på att byta ut min soffa till ett par sköna fåtöljer istället.

Så det gäller att få allt att klaffa med köpet och monteringen och bortforsling av den gamla sängen och soffan.

Men förhoppningsvis snart så...

Och så mysigt med den söta vovven som kommer att vara hos er i helgen.

Kramar



2010-03-26 @ 14:46:28
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Thalina

Så härligt med en ny säng och det behöver jag också men som sagt de är inte billiga.Måste vara skönt för dig nu att kunna sova ordentligt.Må så gott kram Thalina

2010-03-26 @ 18:04:09
URL: http:// thalina.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Mmm...en ny säng...och ljuvliga sängkläder...blir sååå avis! Men det är du värd!

Kramen!

Ragnvi

2010-03-26 @ 19:33:57
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: bjorne

Det är du värd,men oftast när man får ny säng så får man ondare,kan ta ca två veckor innan kroppen vänjer sig så kul att det blev bättre så snabbt,ha en fin helg med vovve och man,kram.

2010-03-26 @ 22:10:04
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: Åsa

Tittar in och önskar dig en härlig helg! Hoppas du kommer att sova skönt nu. Åh, vad söt hon är, den lilla hunden!

Kram Åsa.

2010-03-26 @ 22:14:09
URL: http://bakomettberg.blogspot.com
Postat av: marie

Hoppas du sover gott i din nya säng och hoppas du får sköna promenader med söta hunden hela helgen.

kram på dej

2010-03-26 @ 23:09:13
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: Mia

Bra sängar är inte gratis, men det är många timmar vi tillbringar i sängen. T.o.m många år under en levnad så en bra säng är värd sina pengar, tycker jag.



Jag hoppas du får många sköna timmar i den...

2010-03-27 @ 06:53:26
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Helga

Vi borde också satsa på en bättre säng. Det krävs liksom när man kommer upp i åren...



Ska kika på HM:s nya sängkollektion - har bara läst om den.



Ha en mysig helg nu!

2010-03-27 @ 10:51:03
URL: http://helga1.bloggplatsen.se
Postat av: Anki N

Så gott med en ny säng. De vill jag oxå ha!! Fint sänglinne japp, härliga milda färger där till. Oh så Beppe, de var inte igår man tittade på honom..ler. Tror de är rätt trassligt med mössa när man sover, jag tycker nämligen de e trasslig även när jag är vaken.

Kramiz Anki N

2010-03-27 @ 14:42:51
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Linda

Åh vad skönt att ni har fått ny säng, förhoppningsvis så gillar din rygg den lika mycket också men det tar nog någon vecka för ryggen att anpassa sig :) Vad skönt för er! Vi får ses nu i veckan =) saknar er! puss&kram!

2010-03-27 @ 22:02:06
URL: http://oliveandvanilla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0