......






                                                       Ljus för allt som är bra i livet
                                          


Jag går i KBT nu....

Jag går där för att få hjälp att hantera min värk, och för mina sömnproblem...och för mycket mera...

Min terapeut är en pärla som verkligen hjälper mig på alla vis.


det är en sak som är bra i livet...


Min bassäng träning med varma sköna bad


det är en sak som är bra i livet...


Jag har lärt mig att använda mig av Mindfullnes och det hjälper mig att koppla av och koppla bort


det är en sak som är bra i livet...


Min mans dotter är en klippa, och en go värmlänning


det är en sak som är bra i livet...


Att ha en vän man kan väcka mitt i natten om det skulle behövas


det är en sak som är bra i livet...

Att kunna göra en lista på vad som är bra i livet...


det är en sak som är bra i livet...
                                       


Kommentarer
Postat av: Daniel

Super!



Mindfulnes å träning e superbra för kropp & själ



Det tog bukt på min panikångest jag hade för att par år sedan då jag gick i väggen när jag pluggade på universitetet

2010-11-10 @ 11:05:12
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Tina

Hejja Britten....Love you

2010-11-10 @ 11:09:20
Postat av: Helga

Du är så klok! Alla har vi saker som vi måste hantera för att må så bra som möjligt! Kram!



2010-11-10 @ 13:00:32
URL: http://www.helga1.bloggplatsen.se
Postat av: Linda

så fint.. saknar dig också :(

2010-11-10 @ 13:27:26
URL: http://oliveandvanilla.blogspot.com
Postat av: Inger

Åh vad fint att du gjort en lista på det som är bra i livet,,när jag mådde dåligt för ett par år sedan, så skrev jag av mig varje kväll...det hjälpte mig bra,,ja du kommer nog ihåg..

Vad fint med alla ljusen,,,ett fint inlägg som alltid,,

Britten, du ska veta att du kan ringa mig mitt inatten, men det vet du väl redan...du fina goa vän..



Ha det fint tills vi ses på fredag,,,,kramarom...

2010-11-10 @ 15:14:45
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tusen tända ljus för Dig som bara är BÄST.... Stora pussen till dig♥ / Mariette

2010-11-10 @ 16:22:35
Postat av: Inger Maryissa

Det låter toppen det du berättar om KTB och att du fått en så bra terapeut.



Jag skulle också vilja hitta en bra terapeut och för att få prata om många saker, min barndom osv. och hjälpa mig att minnas...vilket jag skrivit om i mitt senaste inlägg.

Har gått i omgångar på vårdcentralen under åren, men de gick inte så på djupet.

Utan det var mera när det var kriser i mitt liv när familjemedlemmar dog.

Naturligtvis det var värdefullt och hjälpte,

men jag hade önskat att någon velat gå på djupet mera...

och sist fick jag intrycket av att de tyckte jag var för gammal för att gå i terapi.

men visst kan man behöva det när man är äldre också för att göra livet lite lättare,

att dra upp till ytan det som varit svårt, så att man lättare kan lägga saker bakom sig, och livet blir lite lättare även som äldre.



Ja, det är bra att kunna göra en lista på det som är bra i livet.

Stor Kram

2010-11-10 @ 23:30:03
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Mia

Det finns många saker som är bra i livet, tack o lov...Stor kram!!!

2010-11-11 @ 05:39:08
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Alba

Att hitta en terapeut som man funkar med är guld värt. Jag hittade en pärla men så fick hon ett bättre jobb i en annan stad... Och det blev ytterligare en kris för mig. Har gått hos flera "pratmänniskor" sedan dess men det har aldrig funkat lika bra...

Idag tar vi vara på det goda. Jag ska också tända ett ljus!

Kramen!

2010-11-11 @ 07:18:29
URL: http://absolutalba.blogg.se/
Postat av: Helga

Nu något helt annat... min kusin Arthur har öppnat café på söder vid Mariaberget. Det heter Café Mariaberget (Blecktornsgränd 4) - kanske går du förbi nån gång. Rapportera hur det ser ut till mig i så fall. Jag har inte varit där ännu. De öppnade i måndags.

2010-11-11 @ 09:52:05
URL: http://www.helga1.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0