I sol och värme fattas många bra beslut

så är det i alla fall för mig.

Och jag har så mycket att ta tag i nu ..så mycket spännande roligt och bra saker som ligger framför mig...

Life is short...have fun


Jag har en kamrat här i cybervärlden som gång på gång på gång reser sig upp och kämpar vidare trots att hon hela tiden drabbas av bakslag och motgångar.

Hon är go och glad och gläder oss alla med sin fantastiska humor och sin värme och omsorg om alla

Glädje smittar...omsorg och positivitet också.

Jag vill vara i den sfären...

Livet är för kort för att älta och grubbla och gnälla

Leva i nuet som är det enda vi har.

Så många använder ett uttryck som blev populärt när filmen " döda poeters sällskap" kom

Carpe diem som betyder just fånga dagen...och lev i nuet..

Att fånga dagen är ju just att ta tillvara tillfället här och nu. Morgondagen vad den rymmer det vet vi inget om , och det som var i går det var just i går.  Vad hjälper det att fundera över det

Jag kommer nog inte att blogga så mycket mera nu tror jag.
Bloggen får ligga kvar, men jag tycker att facebook är ett mycket bättre forum för mig numera, och jag hinner inte med både och.

Rätt använt är facebook jättebra. Du kan välja själv hur du vill använda det, vem du vill prata med off line och vad du vill dela..

Det passar mig ypperligt !

NU ska jag gå och bada . Vattnet är ljuvligt 26 grader och i dag en svag bris





Kommentarer
Postat av: Tina

Men Britten !

Det är ju just så du också är. Du står för så mycket glädje i mitt liv och du är beundrandsvärd på så många vis så du anar inte.



Stor kram till dig min fina kloka vän och ha det riktigt skönt nu den tid ni har kvar därnere.



Här hemma regnar det i dag

2010-09-13 @ 10:41:16
Postat av: Maria

Underbara Britt!



Tack för dina fina ord om mig! Ibland känns det som om jag vill ge upp, men så kommer något i min väg som gör att jag orkar igen.

Som dina ord t.ex. Du fins ofta med i mina tankar!



Tack Britt!

2010-09-13 @ 10:43:45
URL: http://www.ruggugglan.wblogg.se
Postat av: b.t

Kloka ord från en klok kvinna

2010-09-13 @ 10:46:59
Postat av: Mia

Mycket kloka tankar och ord du presenterar... Synd om du lämnar blogosfären. I den frågan är jag litet tvärtom dig... Jag känner inte för Facebook, känns inte som min grej, även om jag har ett konto där som jag besöker ett par gånger i veckan, ungefär.



2010-09-13 @ 11:14:31
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Inger

mmmm förstod direkt vem du menade och håller med.

Skönt med badet du skulle ta..

Jag håller med, fejjan kan man vara lite snabbare och få tag i varandra på ett annat sätt..

Så länge man håller det vid de man är vän med.

Tack för ditt fina samtal från Mallis, du omtänksamma vän..

Ses snart nu,..varm kram till dig..

2010-09-13 @ 14:04:53
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Nanna

Kommer att sakna dej Kompis ! Ha det bra och sköt om dej ordentligt ! :)

2010-09-13 @ 14:47:49
URL: http://honkytonkangel.blogg.se/
Postat av: Thalina

Ha det så gott där i värmen för det behöver du. Vackra ord och så sant , det är ju nu vi lever. Kram.Thalina

2010-09-13 @ 15:57:09
URL: http:// thalina.blogg.se/
Postat av: saraliten

har ju sagt hela tiden att du skulle skaffa en facebook , men inte skulle du de inte. haha!



happas ni har det bra i värmen, ta med lite hem är du snäll. kram

2010-09-13 @ 21:00:52
URL: http://invincible.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Kan tänka mig att du har en underbar tid där.

Jo, man mår bäst av om man kan leva i nuet och ta till vara det man har nu.

Ha en fin fortsatt semester

Kram

2010-09-13 @ 21:47:38
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Kerstin

SÅ LJUVLIGT OCH FINT DU HAR DET!

Kommer att sakna Dig! Har inte kommit in i Facebook riktigt!

Håller med Dig om CARPE DIEM!

Kramen från mig*

2010-09-14 @ 09:16:01
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Bodil

Vad synd att du ska sluta blogga. Jag har följt med dig från din gamla blogg och tycker att du skriver så mycket läsvärt! Känner ju inte dig men känner ofta med dig när du lider som mest av din värk.

Tack för att du har delat med dig av dina tankar även till oss som inte känner dig.

2010-09-14 @ 14:05:26
Postat av: Annika

Fina kloka ord och idag har jag köpt en flaska Campagne Moet & Chandon precis som den de gör reklam på kudden i vilstolen. Vi ska öppna den i vårt andra hem Thailand och skåla för vårt paradis samt skänka en tanke på dig förstås. Synd om du slutar blogga för FB är inget som passar mig. Men vi gör ju självklart våra egna val. Ha det så gott i värmen, här regnar det och är bara 10+ C. Kram till dig från mig.

2010-09-14 @ 19:46:37
URL: http://annikathailand.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag känner igen mig i det du skriver....och har full förståelse för ditt beslut...Facebook är ett perfekt forum att "umgås" på, och många gånger när jag bloggar, så upprepar jag bara det jag skrivit på FB...

Ditt val är det som är bäst för dig, bara dig!

Kram!!

2010-09-14 @ 21:10:25
Postat av: Mia

Å det var bara jag som skrev det... L

2010-09-14 @ 21:11:29
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Helga

Jag får väl kika in här ändå då och hoppas att du skriver något ibland. Du ger så många visdomsord!



Hoppas du har det bra och jag kommer att sakna dina inlägg!



2010-09-15 @ 07:45:25
URL: http://helga1.bloggplatsen.se
Postat av: Christer

Det tar tid att blogga, jag vet det av egen erfarenhet. Och visst är Facebook ett bra forum för att hålla kontakt, men det blir aldrig, aldrig så personligt och trevligt som att följa en väns blogg tycker jag. Det viktigaste är ju emellertid att man disponerar sin tid på det sätt som man själv finner lämpligast.

2010-09-15 @ 07:54:01
URL: http://thailandscherloff.blogg.se/
Postat av: Gudrun

Tack Britt för allt fint, tänkvärt som du delat med dig av till mig via dina bloggar, men vi ses fortsättningsvis på facebook, och även över en lunch snart. Kram på dig!

2010-09-18 @ 22:12:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0