Å vilken underbar mooooooorgon !

Stockholm ÄR fantastiskt !

Jag har sagt det många gånger förr, och med risk för att uppfattas som tjatig säger jag det igen.

Jag har haft en lång och ganska tung helg på jobbet och inget kan få mig att fylla på batterierna som att ge mig i väg ut i skog och mark.

Visst är det en häftig känsla då att bara ett par minuter från storstan finna små oaser av underbar natur.

Det kan man göra i denna stad...överallt.

Inte mer än ett par minuter från Götgatans larm hittar man en sådan oas.




Det är en fantastisk morgon!

Stilla, varmt och skönt och fåglarna har helt otroliga konserter överallt.



Det går fort nu



Det är knoppar på väg att slå ut överallt.



Min lilla dammtuss är så lycklig



och det är svårt att inte vara det ....

När jag ser den lilla blomman i diskesrenen, så tåras nästan mina ögon för jag tänker på min far....



Sooooom jag längtar tillbaka till våran båttid, och till våran Nimbus.

Men allting har sin tid.

Nu har vi våran gård där uppe i norr att koncentrera oss på.....så är det nu .

Vem vet vad morgondagen bär i sitt sköte




En så härlig morgon så jag får nypa mig i armen för att fatta att det är sant.

Nu har vi den tid framför som vi längtar efter så intensivt under många mörka månader






PÅSKLILJA


Mig älskar de alla.
När marsvindar kalla

kring öronen viner och kylan känns svår;
man stannar och spanar -

vad är det man anar?

Jo, något i luften bär löfte om vår!
Man lyssnar och vädrar,

bland påskrisens fjädrar
man fångar en skymt av min solgula kjol.

Och plötsligt det klingar
och susar av vingar,

vintern är bortglömd, precis som i fjol.
Nu barnen får bråttom -
 
kurage har de gott om.

Tag fram våra kulor, här är inget pjosk!

Än sen, om det snöar -
i morgon det töar.

Se, påskliljan blommar, och snart är det påsk!




Kommentarer
Postat av: Inger

Ja det är fint omkring oss nu, så det är bara att njuta av den..knopparna skriker och vill komma upp.

Bra dikt om påskliljorna,,

Det går fort, snart är allt grönt..det blir oxå fint. Härligt att bo så nära naturen..skönt att du bara kan ta din lilla dammtuss och gå ut..mellan varven,,

Må så gott..kram

2011-04-11 @ 11:32:49
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: paula i pörtet

Hej min vän, jag håller med om allt du säger om Stockholm som trots att det är en storstad har så många vattenvägar och oaser så det är inte sant! Jag hoppas dessa alltid kommer att finnas kvar, jag blir lite orolig ibland när jag besöker storstaden och märker vilka stora förändringar som görs och så många nya bostadsområden som byggs, nu t.ex i Ursvik nära där vi bodde. Det var ju en idyll för alla joggare och hundägare, men kanske behålls ändå en del av naturen kvar. Hoppas det för det behövs lungor även i storstaden.

Vad jobbar du med nu?

Kramen

2011-04-11 @ 12:55:12
URL: http://paulaz.se
Postat av: Suss

Jag kan bara hålla med dig, jag tror Stockholm är en av de vackraste huvudstäder som finns. Jag hade min mormor där, så jag var ofta där från tidiga barnsben.

Båtlivet förstår jag att du saknar, jag gör det också och det hade jag inte trott. Det är något visst med att vara ute på vattnet.

Det var många fina bilder, tack för dem!

2011-04-11 @ 13:16:21
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Christer

Ja, nu stundar en underbar tid i Sverige, du gör helt rätt som ger dig ut och njuter!

2011-04-11 @ 14:03:43
URL: http://thailandscherloff.blogg.se/
Postat av: Tina

Ja inte tröttnar jag på både se och höra dig berätta om vad du gör oavsett om du är uppe på eran fantastiska gård eller om du är kvar i stan eller på ditt Mallorca.



Du är så duktig Britten på att fånga det underbara i nuet, och jag njuter av dina bilder och dina ord.

2011-04-11 @ 14:44:50
Postat av: Anna ..dansar in

Mmmmmm den vackrast huvudstaden i heeela Europa..du har det bra du som får njuta av detta till vardags..lilla fröken hund är så söt så..

2011-04-11 @ 17:42:07
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

jo, Stockholm är en fantastisk stad med all natur och vatten som finns

Fina foton

och ja, det går fort nu ute i naturen...

det knoppas och slår ut så det nästan knakar i marken

och snart är det trädens tur,

Söta bilder på er lilla vovve också

kram

2011-04-11 @ 22:54:07
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Helga

Stockholm är verkligen vackert om man lämnar trafiken och hetsen... Det måste vara en av världens vackraste huvudstäder...

2011-04-12 @ 08:32:56
URL: http://www.helga1.bloggplatsen.se
Postat av: Ing-Marie

Javisst är det härligt att det går mot vår och sol.Fina bilder du har tagit.

Mot-en-vår hälsning Ing-Marie

2011-04-12 @ 09:32:18
Postat av: Karin

Jag blir så lycklig när jag läser din blogg.

2011-04-12 @ 09:56:45
Postat av: Mia

Åh Britten, jag känner en längtan och saknad efter min kolonilott...att få gräva i myllan, se hur livet spirar... Jag hade den inte länge, men jag hann vara med lite och det räcker för att jag ska längta...

Men jag får satsa på balkongen nu L

Är du redan uppe i norr, Britten????

2011-04-12 @ 18:53:59
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: ansepanse

visst är det härligt runt omkring oss nu, att se förändringarna dag efter dag, ljuvligt

kramar

2011-04-12 @ 20:38:46
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: carolina

Inte förrån jag gått igenom alla missade inlägg hos dig förstår jag hur mycket jag SAKNAT att läsa här....och damtussen....lika söt som alltid!

Vem vet vad morgondagen har i sitt sköte, om du visste vad dina ord träffar mig.



Kramar//Carolina

2011-04-12 @ 21:19:51
URL: http://nilspersgarden.blogspot.com
Postat av: Britten sa

Jag blir så glad av alla goa kommentarer....Ibland när man känner att man inte har något att tillföra eller bidra med, och man tycker att alla andra gör och skriver så mycket bättre och man funderar på att sluta blogga så kommer det en liten rar kommentar som gör att man känner att " kanske fyller min blogg någon funktion ändå ....och så fortsätter man..tack alla goa...

2011-04-12 @ 22:29:00
Postat av: Socrate

Hallå Britten!

Länge sen nu... Härligt att få kika in och kolla fina bilder och läsa vackra verser, som Påskliljan.

Vilken vacker vers. Vem ligger bakom den tro?



Ha en fin vår - önskar vännen Socrate

2011-04-14 @ 10:33:36
Postat av: Mia

Underbart!

2011-04-17 @ 11:10:37
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0