Min bror och jag....

Så här skrev jag på min andra blogg i april 2007....



Jag har tänkt på min bror.Jag tänker att om jag kunde på nåt enda sätt
ändra på historien så skulle jag göra det.

Jag kan inte på något som helst sätt se någon mening och logik i varför han måste drabbas så
hårt av denna sjukdom som redan drabbat våran familj.

Jag pratar med honom och jag hör inte eller kanske är det så att jag inte vill höra. Vad kan man göra och vad kunde man ha gjort.

Jag rannsakar mitt inre och funderar.

Jag vill så innerligt så det gör ont i hela min kropp att allting skulle vara som förut.
Jag vill ringa till honom och höra honom säga att " det är skitmycke på jobbe" jag vill att han ska säga att han ska åka hem och hjälpa mamma med vad som helst .Att han och hans familj ska ta husvagnen och åka till Mora eller till  "stugan" och lägga panel.

Men så kommer det inte att bli om inte det sker ett mirakel och det värsta är att jag inte längre väntar mig några mirakel.

Livet är ibland snirkligt och krångligt, svårt nattsvart och mycket svårt att förstå sig på.

MEN.....jag vill ändå tro på att vi måste hålla fast vid det som är bra att värdera det vi har och inte grubbla så mycket på det som vi inte har eller kan få....


Det var då....I dag har det gått 4 år...Inga mirakel.....Det finns inga mirakel....



Jag saknar dig så min bror





Gissa din gåta, lillebror,
som jag vaggar ikväll under stjärnor.
Himlarna mörknar och världen är stor,
vaggan är upphängd i stjärnor.
Gissa din gåta, din och min,
och sen kan du somna så stilla
i dina vackraste drömmar in
och intet ska göra dig illa.



 Pär Lagerkvist



Jag saknar dig så...om ett par dagar kommer jag till dig

Kommentarer
Postat av: paula i pörtet

Jag blir rörd av din kärlek och omtanke om din bror. Jag tror att du har det bra mycket jobbigare med denna situation än vad han själv har, det är ju en "anhörigas" sjukdom.

Skickar en varm och innerlig kram

2011-04-08 @ 12:17:04
URL: http://paulaz.se
Postat av: Karin

En så innerlig kärlek och saknad jag läser in i detta

2011-04-08 @ 12:30:54
Postat av: Pialotta

Jag förstår dig :) Bra skrivit Britt. Ibland är det så skönt att skriva ner sina tankar.. jag gör så ibland oxså.

Kramar om :)

Postat av: Mia

Britten lilla...jag blir så rörd av dina och Pär's ord och tankar...Men du får träffa din bror och det känns gott...

2011-04-08 @ 16:28:31
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: anette Lillatanta

Jo nog finns miraklar men de sker inte alls så som vi vill att de sker och inte så ofta för den delen heller.men i bland är det hoppet om miraklet som gör att vi orkar vidare. Jag vet inte vad som drabbat din bror men jag ser din längtan och förtvivlan. jag hoppas och ber om ett mirakel. men till dess får vi leva på de små vardagsmiraklen kramar om och skickar styrke kramar.

2011-04-08 @ 16:46:28
URL: http://lillatantas.blogg.se/
Postat av: bjorne

Ja du Britten allt är inte så lätt här i livet men om alla hade dina känslor och ditt goda hjärta så skulle värden va bra mycket bättre,en klen tröst men jag menar det,ha en fin helg o kram.

2011-04-08 @ 19:24:23
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: soffie

saknaden måste vara så svår å du skriver så otroligt vackert,många kramar till dej min goa bloggvän

2011-04-08 @ 19:58:33
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Ja, det var märkligt att vi båda skrev om våra bröder på samma dag.

och du har ungefär samma tankar som jag...



Letade här i ditt arkiv på bloggen om det du skrivit om din bror 2007,

men ser nu att det var på din andra blogg.

så jag vet inte riktigt vad som hänt honom

Men förstår att det är något mycket jobbigt och svårt.



Ja, livet är ibland, som du skriver, snirkligt och krångligt och svårt att förstå sig på ibland.

man undrar varför vissa saker sker...

och saknaden finns där...



En så otroligt vacker och öm dikt, som säger så mycket

stora kramar

2011-04-08 @ 21:25:12
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: helga

Så himla sorgligt att han och ni drabbats av denna de anhörigas sjukdom...



Min svärfar hade samma - inte roligt alls!

2011-04-09 @ 10:40:53
URL: http://helga1.bloggplatsen.se
Postat av: Inger

Ja den är en elak sjukdom som drabbar så unga...Förstår din frustration och maktlöshet...

Fin dikt..Han blir jätteglad när du kommer..

kramen,

2011-04-09 @ 11:39:45
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Med tårar i ögonen läser jag dina rader....förstår att du o alla andra har det jobbigt. Kanske är din bror förskonad från att känna känslor....

Jag har sparat PyroBritt bland favoriterna...och läst o grunnat....men kommer inte på vilken tragisk sjukdom han drabbades av...Alzheimers kanske?

Tur du har dina tejer!

Kramen!

Ragnvi

2011-04-09 @ 15:23:01
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Suss

Jag vet tyvärr inte vad som drabbat din bror, men att det är en stor sorg är lätt att läsa ut av det du skriver. Man kan inte sluta hoppas att något ska förändras till det bättre, det förstår jag.

Du, ska man ha lösenord till dig blogg nu? Det kom upp en sådan ruta när jag loggade in för att läsa dagens inlägg. Kram på dig och hoppas på en skön vårsöndag.

2011-04-09 @ 21:14:51
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0