Stad i ljus...

Till dem som slummra i mullen går tanken allhelgonatid, med höstblommor smycka vi kullen år dem vilka somnat i frid...




Vi tänder de thailändska lyktorna Khom loy och minns våra saknade kära....


Både djur och människor...


Så liten plats en människa tar på jorden

mindre än ett träd i skogen

Så stort tomrum hon lämnar efter sig

en hel värld kan inte fylla det


Så litet en människas hjärta är

inte större än en fågel

rymmer ändå hela världen

och tomma rymder större än hela världen

ändlösa tomma rymdskogar av tystnad sång

Ingrid Arvidsson



På Råcksta kyrkogård flödar det av ljus...." Stad i ljus " 






Vackert, mäktigt....och för oss som för många andra i dag känns sorg och saknad nära....


Kommentarer
Postat av: Herta

Allhelgonahelgen är en fin helg som jag tycker mycket om. Vi får tillfälle att vandra runt på kyrkogårdarna och tänka och minnas människor vi kanske älskat och/eller haft olika betydelse.

2011-11-06 @ 10:04:36
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se.
Postat av: Tina

Det är verkligemn fint men de thailändska lyktorna...



kram

2011-11-06 @ 12:47:35
Postat av: Suss

Jag tycker mycket om Allhelgona till skillnad mot Halloween. Vi var ute igår och tände ljus på våra gravar och gick runt på kyrkogården. Det kändes väldigt bra, men dock lite vemodigt.

Jag har Khom Loy lyktor, men hade glömt bort dem tills jag såg ditt inlägg. Tack för det!

2011-11-06 @ 21:52:06
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Amita

Vet du Britt!

Jag glömmer bort att läsa blogg, och varje gång jag kommer på det och läser din blir jag lika glad ,för du här så mycket vackert att tillföra.

Så trevlig med lyktorna.

2011-11-06 @ 22:09:31
Postat av: Helga

Vackra minnen en vacker dag!

2011-11-07 @ 09:32:36
URL: http://www.helga1.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0