Den gröna ön









I börja på 90 talet sällskapade jag med en man från Irland som bodde på Gran Canaria




Det åktes då mycket ner till den soliga kanarieön, men jag fick även det stora nöjet att besöka den gröna ön

IRLAND..

Sällan har jag träffat så gästvänliga människor och sällan så många musikaliska...

I varje gathörn spelades det , på varje pub, i alla hem pratas det musik och så trevligt på en pub har jag aldrig haft det varken före eller efter min resa till Dublin.

Många ny bekantskaper rent musikaliskt så som...Maura O'Connell Dolores Keane · - Mary Black · - Sharon Shannon · - Frances Black · - ·- ·- Eleanor McEvoy ...listan kan göras lång lång...

Med mig hem från Dublin hade jag 2 st cd skivor...





A Womans heart....

I min cd samling idag är det dom skivorna som jag först skulle rädda om min skivsamling skulle brinnna....say no moore !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0