Fjällvärla




Morgon mellan fjällen

image922

klara bäck och flod..




För en hel del år sedan, så lånade vi min fars gamla husvagn och åkte upp i lappmarkerna.

Det var en resa fylld av vacker natur...oförglömliga naturupplevelser.
Vi besökte bla ett vattenfall som ligger mellan Vilhelmina och Saxnäs, och som ser ut som ett trappsteg


image918

Många resor har jag gjort i mitt liv. Men de allra bästa resorna är de resor där man kommer nära naturen.
Konstigt kanske en del tycker, eftersom jag är född och uppvuxen i den storslagnaste natur

Norrland består av 5 län. Norrbotten, Västrebotten Jämtland Västernorrland och Gävleborg...
Det är 58 % av Sveriges yta och där bor 1,2 milj människor.

När jag är hemma i västerbotten så kanske man tycker att "Oj så långt upp du bor " men, då är det halva norrland kvar.

image923

Så här fint kan man också bo...

Jag kommer att fortsätta visa bilder och berätta om min fjällvandring i Burgfjällsmassiviet och stora Blåsjön..

Håll utkik !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0