Julfrid...

I går var jag i allhelgonakyrkan och lyssnade på min favoritpräst Olle Carlsson ( alkoholistprästen som en del lite slarvigt kallar honom för )
När han talar då lyssnar alla. Det är inte för kraftfulla långa predikningar man lyssnar utan för hans lite lågmälda stämma så fylld av kärlek och värme..Han talar ...inte länge och inte högljudd och fyllt av teologiska termer utan han talar med en stämma som gör att man lyssnar.
Det han säger är enkelt och rätt och riktigt, och ändå varje gång så tänker jag....
" ooo så rätt han har. Så vill jag vara , så vill jag göra.
I den kyrkan kan ialla fall jag hitta frid, och många med mig för till skillnad från så många andra kyrkor som står halvtomma så är här så knökfullt så ibland får alla inte plats...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0