Komumgarnas dal...och Nilen

image1013

Gissa om jag känner mig liten...

image1014

Karnaktemlet !

Det största templet i värden som byggts till 1 gud...

image1017

Stort, ståtligt magnifikt, men svårt att fånga på bild

image1018


image1019

image1016

På väg ut på Nilen....I Luxor var Nilens vatten inte alls lika smutsigt som i kairo.

image1020

Tutankhamons grav

image1021

på väg ner till Ramses II storslagna grav. Just när vi var i Konungarnas dal var det över 40 grader så det var svårt att behålla koncentrationen.

image1022

På väg hem genom en storslagen utsikt efetr en fantastisk dag i Luxor.

Nästa gång jag åker till Egypten ska jag åka till Luxor för att bo och kanske kryssa längst Nilen upp mot assuandammen....

Det värsta är att att tiden går så fort och det är så mycket man vil hinna se och göra så vi brukar säga att vi inte längre har tid att åka till samma resmål.....men det säger vi ...för vi återkommer ju alltid till mitt härliga Mallorca...

Nästa resa vi gör går nog till Kroatien, men ännu så länge så vill jag suga på denna karamell


Önskar er alla en trevlig helg


Om det hänt Dig eller någon annan någonting som gör dig ledsen...Kom ihåg att det går att bli glad igen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0