Tankar om tankar





Tankens kraft är stark, så stark. Det har jag tänk på mycket sista tiden.






Allt börjar med en tanke. Vi tänker...en känsla och utifrån det...en handling

Våra tankar styr våra liv och vi kan i många fall påverka våra liv med våra tankar .






Vi kan påverka hur omgivning ser ut genom våra tankar. Väljer jag att tänka positivt om mina medmänniskor, så mår jag mycket bättre själv.





Alltid kan man hitta något positivt att tänka om en medmänniska..Om inte annat så kan man tänka " han hade fina byxor eller "hennes väska var snygg."




Det finns helt enkelt svårigheter och motgångar i livet som är omöjliga att hitta en bra lösning på. Men det lönar sig dåligt att oroa sig för sådant vi inte kan påverka.







Kommentarer
Postat av: paula i pörtet

Godmorgon! Att tänka är stort, det är något vi förmodligen är ensamma om, de andra djuren fungerar mera på instinkt. Goda tankar gör en stark!

Kram

2011-09-08 @ 10:13:19
URL: http://paulaz.se
Postat av: Mia

Kloka tankar, Britten! Kram på dig...

2011-09-08 @ 10:47:02
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Helga

Jag som arbetar med nya kollegor varje dag i stort sett märker hur viktigt det är att vara positiv. Arbetar man med en negativ person drar det ner väldigt mycket. Självklart måste man inte vara klämkäck hela tiden men ändå gå in i vardagssysslorna med en positiv energi eller med ett skratt :)

2011-09-08 @ 10:52:05
URL: http://helga1.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0