Blogga och flytta

Att blogga eller inte blogga.....

Lusten och inspirationen går i vågor...

Men i går tittade jag på min statistik och såg att mina besök har rusat i höjden igen.







Aldrig har jag haft så många besökare sen jag var som mest aktiv på "  Pyrobrittsbloggen "

Roligt !


Tack alla som läser och alla som gör avtryck...






Jag vill flytta...Vi vill flytta





Aldrig har jag riktigt funnit mig tillrätta här på Sööööder




Längtar tillbaka ner till Stan gör jag...och vi jobbar lite på det.




Får ta tag i det ordentligt efter semestern.

Det man kan göra något åt ska man ju naturligtvis göra också. Att inte trivas är svårt ,och trots att vi har en fin vindsvåning, och trots att köket  är nytt och fint , att det är fina takbjälkar i taket och våningen är hur mysig som helst så känner jag mig inte hemma här


Jag blir ingen söderböna och det må vara hur trendigt hur som helst detta så trivs jag inte här.




Otacksam ! Nääää inte ett dugg

Men varför ska man inte ta tag i ett problem när man kan...


Så vi letar ...nu igen.

Jag vill tillbaka till stan.


Nu måste jag ta tag i hemmet innan jag rusar till jobbet



Det är flera som städat tydligen......










Molly städar inte...Molly plockar varje morgon fram alla leksaker hon har så dom ligger utspridda över hela våningen


...sen går hon och lägger sig.

Kommentarer
Postat av: Karin

Ska du överge Söder ...Nä men..



Men jag förstår dig Trivs man inte så gör man inte

2012-01-04 @ 11:32:53
Postat av: Beffa

Molly är så söt! :)

Klart ni ska flytta om ni inte trivs. Varför ska man misstrivas om man kan ändra på det=) Hoppas ni hittar något ni kommer trivas i!

..också hoppas jag att eran resa blir underbar=D

2012-01-04 @ 12:21:45
URL: http://beffa.blogg.se/
Postat av: Paula i pörtet

Jag gillade Söder skarpt, hade en väninna som bodde där och jag sov ofta över hos henne efter pubrundor på söder...

Men, inne i stan har jag aldrig bott, bara ute i förorterna. Nu har jag blivit lantis sedan flera år o allt annat är helt otänkbart. Det trodde jag väl aldrig då jag under många år hade Norrmalmstorgsområdet som "hemma" på jobbet.

Det går säkert att finna ett bra byte, många vill ju bo just på söder.

Kramen

2012-01-04 @ 13:03:49
URL: http://paulaz.se
Postat av: Mia

Helt rätt! Man ska INTE stanna där man inte trivs!

Det kommer säkert att gå bra, ni hittar det perfekta stället L

Söta Molly då... :-))

Kram på dig!

2012-01-04 @ 13:08:28
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Anki

Ja minsann, bloggandet går i vågor, men för min del mest därför att jag har så himla mycket annat just nu. För precis som du har jag planer o innan dess måste vissa saker bli klara o klaffa o jag tror vi börja se änden där borta..:)



Man ska trivas, japp, annas får man söka nya vyer..helt klart.



Nu stressar jag vidar...ses.

Kramiz

2012-01-04 @ 13:13:10
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Herta

Alla kan inte gilla allt. Skulle själv vilja bo där i närheten. Känner någon med utsikten mot det röda trästaketen ungeför. Kul bild med dataskärmen förresten.Hoppas NI hittar vad Ni kanske söker.

2012-01-04 @ 21:35:29
URL: http://hertabloggen.blogg.se/
Postat av: Pelle

Nä Britt du är ingen sönderböna

Kom ner till stan igen

2012-01-04 @ 22:55:41
Postat av: zaq

Nä, det ska gudarna veta, trivs man inte där man ska leva sitt liv...

Jag skulle kunna flyttat igår!

Bara önskar att alla pusselbitar ville falla på plats, jag hatar min lägenhet, Hyresvärden från Helvetet, jag saknar mitt Uddenhus!!!



Lycka till, du/ni är kloka!

2012-01-04 @ 23:46:42
URL: http://zaq.blogg.se/
Postat av: Nanna

Gott nytt år ! Hoppas du/ni hittar "hem" riktigt snart ! :)

2012-01-05 @ 02:29:34
URL: http://honkytonkangel.blogg.se/
Postat av: Christina

Dina ord och dina bilder är underbara.



Jag älskar din blogg !

2012-01-05 @ 12:41:22
Postat av: Lisa

Tack Britten för alla Moffi-Molly bilder du har lagt in igen. Jag har saknat dom. Dom är riktiga juveler! Kramar Lisa.

2012-01-05 @ 13:49:21
Postat av: Lisa

Tack Britten för att du lagt in dina juveler Moffi-Molly Igen. Underbara bilder. Har saknat dom. Kramar Lisa.

2012-01-05 @ 13:54:23
Postat av: helga

Klart vi läser i din fina blogg!!



Trist att ni inte trivs... men självklart ska ni flytta om det inte känns helt rätt ! Livet är för kort för att inte trivas... Fina bilder!

2012-01-05 @ 17:31:13
URL: http://www.helga1.bloggplatsen.se
Postat av: Inger

Ja jag har förstått att du inte trivs på Söder. Det är nog ingen boplats för mig heller. Synd när ni gjort så mycket i lgh,.och kostat på en massa.

Men trivseln är ju till sist det allra viktigaste.

Hoppas ni hittar något som passar er bättre..

Jag skulle oxå vilja flytta men vet inte vart.Det är ett stor projekt.

Önskar er en fin semester i residenset.Bättre där än i semesterorterna. Mycket konstigt där idag verkar det som.

God fortsättning på 2012 och lycka till med allt.

kramen till dig..

2012-01-05 @ 19:23:09
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Varje kväll innan jag lägger mig läser jag din blogg och har gjort i många år

Men kommenterat har jag aldrig förr gjort

Flåt ...

2012-01-05 @ 21:02:54
Postat av: Pernilla

Hoppas det ordnar sig. Det är viktigt att trivas.

/P

2012-01-06 @ 14:11:00
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0