Its beginning to look a lot like christmas

Tiden flyger fram....

gjorde jag också ..igår

Klockan 7 var jag på arlanda

Klockan 20.00 var jag tillbaka på Arlanda efter en dag i Umeå hos min bror.

Å att jag hade vingar och kunde flyga själv , då skulle jag flyga dit upp varje dag.

Men i tanken är jag där...Varje dag
....................................................................................................

Det lackar mot jul nu....



Glöggen är provad







Tomtarna har intagit sina possitioner



Änglarna landar en efter en uppe vid taknocken



Mammas kära tavla som hon sytt nu på äldre dar hänger på plats



En och annan klapp börjar smyga sig in...förstår inte det !  vi skulle ju inte...



Blommorna sköter sig....



kura i soffan och titta på Julkalendern




julmys, mysmolly , julhund...


Det kommer snö i helgen hörde jag nån på tunnelbanan som sa.....

Lite snö över jul Ok...då hämtar vi en liten gran då







Nu ska jag ila till ett spännande möte och sen jobba hela helgen..

Önskar alla en finm 4e Advent...

Snart är det jul

Kommentarer
Postat av: Alba

Visst är det mysigt! Jag spelar julmusik och pysslar. Jag har bakat alldeles för mycket - vem ska äta allt? Men det är ju så roligt! Särskilt när dottern och svärdottern vill vara med.

Sen hoppar jag över den där storstädningen. I mysbelysning syns det inte så väl att köksluckorna inte är skinande blanka.

Jag ska verkligen ta till vara de goda stunderna - ja, det ska jag!

God helg!



2011-12-16 @ 12:33:00
URL: http://absolutalba.blogg.se/albasjul
Postat av: Tina

Gud så go hon är eran lilla Molly, och du har ju så fint och smakfullt så jag bara dräglar på dina bilder .

Trevlig jobbarhelg

2011-12-16 @ 12:56:27
Postat av: Lovisa

Sååå himla fint ni verkar ha det hemma !! Duktig du är på att få det fint !! Hos mig blir det mest rörigt och känns som om det inte finns nog med plats !!!!

2011-12-16 @ 13:06:57
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/
Postat av: Inger

Ja men det är inte bara du som flyger, både tomar och änglar flyger ju hos dig...mysmys.

Trodde din soffa var röd,.söta fina julmysmolly,.

Ja bara en vecka till jul..ha en bra jobbarhelg,

kramen,.

2011-12-16 @ 23:00:41
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Inger

ja det ska vara "tomtar" förstås. fniss..kram

Bråttom bråttom, du vet...

2011-12-16 @ 23:02:12
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Anita

Hej Britt



Länge sen! Hoppas allt är bra och att du hade en fin stund med bror.

Så fint ni har det

God jul till dig och de dina

2011-12-19 @ 08:44:10
Postat av: Kerstin

Kära Du!

En GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR

Önskar jag Dig!

Kramen*

2011-12-20 @ 16:52:42
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Gerd

Hej! Jag har nog hamnat på fel ställe i din blogg, men jag hittar ingen mailadress till dig. Jag skulle gärna vilja veta namnet på dikten du läste på din systers bröllop, den av Atle Burman. Tycker den passar bra på ett telegram till en mycket fin vän som gifter sig den 30/12.Kan du hjälpa mig?

Hälsningar Gerd

2011-12-20 @ 20:44:42
Postat av: Pernilla

Så fina tomtar du har. Jag har inte fått fram en enda en ännu. Har inte hunnit.

/P

2011-12-20 @ 21:00:32
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Britten

Gerd.



Jag har ingen mail till dig så jag hoppas du ser detta

Dikten heter " Kärlekens lov"

2011-12-20 @ 22:39:31
Postat av: Inger

Vad mysigt ni har det. Hon är bra fin Molly-stumpan.

Nyss hemkommen från Stockholm där det är mer snö än här hemma. Hoppas att det gick bra hos S-E. Jag förstår att du önskar att du hade vingar, jag förstår också att det känns bra för dig att ha varit upp till honom.

Vi önskar Er en riktigt God Jul och ett Gott Nytt

År.



Kramar från



Inger

2011-12-20 @ 23:05:19
Postat av: helga

Vad mysigt att du hann träffa din bror också innan jul. Vad fint ni gjort hemma - julstämning. Det ser härligt ut...

2011-12-21 @ 18:40:52
URL: http://www.helga1.bloggplatsen.se
Postat av: Gerd

Tack! Ska googla på den!

2011-12-21 @ 20:15:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0