Söndag i Oktober




Där borta bokom fördragna gardiner vilar säkert Kronprinsessan ut efter vad hon nu gjorde i går....

Jag försökte också vila ut i natt efter gårdagens slit....men NOPP

Det gick inte.

Trött blir jag ....inte trött så jag sover, utan trött på att räkna får och träna mindfullness och joga och gå upp och värme mjölk och alla  dom råd man får ...visst absolut i välmening.

Men dock


En sak om jag kan lägga mig och sova sen, men när man ska iväg till ganska krävande jobb där man måste ha både tålamod och skärpa....då är det svårt ibland.

Detta blev en anorlunda blogga av mig...

Kanske för att det snurrar många många tankar i mitt huvud och när jag sätter mig vid datorn och ska skriva så är det dessa ord som kommer ....


Men det ser ut att bli en fin dag.Himlen är blå i den stora staden Stockholm. Höstsolen gör redan allt den kan för att vi ska värma våra trötta lite deppade oktobersjälar.

Jag dricker ur mitt kaffe, virar halsduken ett varv, på med mina nya höstskor, och sist men inte minst tar jag på mig ett leende......


Hejsan alla glada nu kommer jag och Söndan kan börja

Skansen kanske....höstskansen är underbar

läs även min pyroblogg

http://pyrobritt.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Mia

Men vännen då....Stor kram till dig, för jag har inget tips att bjuda på :-(

2011-10-23 @ 09:29:27
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: karin

I love you britten

2011-10-23 @ 10:38:07
Postat av: Inger

Nej tyvärr, jag har heller inga råd att komma med.

Kan bara beklaga att det blir så ibland.

Hoppas iaf att du får en fin dag. Går du ut med ett leende och sedan hamnar på Skansen så får de säkert en fin dag. Hoppas du får sova gott inatt istället.

kramkramen,

2011-10-23 @ 18:09:41
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Bull

...kära... jag V E T det här. Ofta, ofta är mina dagar och nätter ett lopp utan paus. Jag har heller aldrig lediga dagar, nätter, helger eller semester. Och kan inte gå iväg på promenad. Längtar efter att bara ta min stora blomma på eget äventyr. Och min lilla, förstås. Hand i hand. Jag försöker bli bättre på att ta stunder, men det är hela tiden så mycket, med allting. Har DU något råd??

Tröst & kram från mig som behöver desamme!Och - jag tänker på dig!

Nu ska jag gå o äta lite lunch. 23.01



2011-10-23 @ 23:08:39
Postat av: Ragnvi

Isch...vet ju hur det är...hoppas du fick sova inatt istället och att gårdagen blev bra ändå!

Så fint du skrivit i ditt förra inlägg! Ingen kan som du!

Kramen!

Ragnvi

2011-10-24 @ 06:06:37
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Alba

Jo, man biter ihop, bryter ihop och kommer igen.

Orkar man ta på det där leende så får man säkert ett leende tillbaka och då känns det lite, lite bättre.

Nu för tiden sover jag igen men jag vet hur det är att vara vaken.

Och hur det är att vara i fasen då man bara vill sova och aldrig kliva upp. Att inte orka.

Ibland oroar jag mig för att jag är på väg dit igen.



Och då tar jag på mig leendet fast jag skriker inombords.



2011-10-24 @ 07:19:44
URL: http://absolutalba.blogg.se/
Postat av: Tina

Britt !

Jag vill att du ringer mig , jag har nåt roligt att berätta för dig....

2011-10-24 @ 09:38:18
Postat av: Alba

Hej - jag ser ju att du är sparsam med länkar från din sida.



Tycker du att det är okej att jag lägger upp dina bloggar som länk från min Absolut Alba?



Jag vet inte vad som anses korrekt men jag frågar för säkerhets skull.



Ha en bra dag!

2011-10-25 @ 12:24:05
URL: http://absolutalba.blogg.se/
Postat av: Helga

Det är det bästa med bloggen. Man kan skriva av sig det som ockuperar huvudet...



Jag är helt inne i min kommande födelsedagsfest just nu - snart är jag vuxen på riktigt!

2011-10-27 @ 13:07:14
URL: http://helga1.bloggplatsen.se
Postat av: Kerstin

Sömnbesvär känner jag väl till, har inte något bra knep, men läser en nyinköpt bok om sömn, skall återkomma till den i en blogg!

Underbar höstbild, har inte den här hösten varit fantastiskt vacker?!

Kramen till Dig!

2011-10-28 @ 09:43:53
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: paula i pörtet

Hej vännen, vet du, jag har ett barnbarn med ADHD. Man har provat att medicinera honom. Det funkade till viss del men gav väldigt stora biverkningar. Nu har han fått ett nytt medel som bl.a ska hjälpa honom vid insomningen på kvällarna. Det är melotomin, (Stavning ej hundra). Säljs i USA i drugstores, i Sverige förbjudet o endast på licens! Grabben kan sova! Helt otroligt, detta har varit ett jätteproblem för honom. Om du känner någon som åker över till staterna kan du ju be dem köpa en burk på prov...kanske skulle det hjälpa dig också.

Trevlig helg förresten, vi drar mot Dottern i Falun

Kramen

2011-10-28 @ 15:12:47
URL: http://paulaz.se
Postat av: Suss

Imorgon är det också söndag i oktober och då har vi fått vintertid. Jag ser fram emot en extra timme inatt, för jag är extremt trött. Synd om dig om du inte kan somna, jag kan också ha det problemet, men har jag väl somnat brukar jag sova hela natten och det är i alla fall positivt. Ha det bra och hoppas på en trevlig söndag!

2011-10-29 @ 22:18:43
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Helga

Tack för gratulationen Britten! Jag har ju följt dig lnge också och gillar allt med dina bloggar!



Vet du att min kusin som har café Mariaberget frågade efter dig på 50-års festen!!! Han tyckte så mycket om din recension om deras café.



På födelsedagen i veckan kommer vi att åka till Rom.



Kram kram!

2011-10-31 @ 08:51:15
URL: http://www.helga1.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0