Va ruggigt !

Det är ute nu...

Men tempen har i alla fall vänt åt rätt håll igen .

9 plus nu på morgonen.

Sitter vid mitt morgonkafffe och filosoferar.

Det pågår en hel del renoveringar både i huset ( man målar vårat vackra trapphus för att bevara dom fina takmålningar vi har)

Här inne pysslas det också.




Vi har bestämmt oss för att bo kvar i våran vindsvåning, och då är det roligt att sätta fart på inredningen igen.





Jag älskar ju att inreda, men mycket har legat lite på is eftersom vi inte vetat hur vi skulle göra.

Det känns skönt att vi har kommit till ett beslut och kan planera lite för framtiden också...




Vi har ju Gården också, som kräver en del tid och arbete hela tiden....får se hur länge man orkar med det....det är ju inte som att sätta sig i bilen och åka till stugan över helgen precis.

Jag skulle naturligtvis önska att det inte var mer än ett par timmar dit upp.

Både för våran skull och för mina anhöriga däruppe

Men så är det och det kan jag inte göra mycket åt.

Snart snart ska min bror föräras ett besök igen....jag sliter hårt med avståndet till honom

Har skrivit om det förr hur det känns ibland som om jag skulle slitas itu över att inte kunna vara på flera ställen.

Och när mor ringer och frågar NÄR ! ska jag komma så känns det allt annat än bra.

Men så är ju livet !

Jag har också en familj och ett liv som ska levas så

Ser fram emot så mycket nu med den vår och den sommar som kommer...

Många roliga saker inplanerade....

Gården så klart en vecka i juni







det blir midsommar med mor i vanlig ordning.

Sen blir det högsommar i juli på gården ett par veckor






och före och efter har vi trevliga spännande resor planerade....


och emellan allt detta ska jag jobba jobba och snart går jag över på nattschemat över sommaren


Men här och nu är det Mollymus som gäller





sen möte på jobbet innan gymmet med finaste Sofie



Kommentarer
Postat av: Paula i pörtet

Hej! Skönt att ha bestämt sig! Vi som skulle bo här vid ån forever har börjat fundilera...eller rättare sagt jag...jag som inte kan ta mig till stan själv, har varken bil eller buss att tillgå, o tyvärr jobbar Hasse numera långpanna från 12-23 och kan inte ställa upp o skjutsa...men denna sommar tar vi nog här i alla fall!

Kramen från ett grått o regnigt pörte i Björsjö

2012-04-11 @ 11:15:00
URL: http://paulaz.se
Postat av: Kerstin

Så härligt det verkar!

Skulle också vilja ha någonting eget, och kunna starta på nytt!

Kram*

2012-04-11 @ 13:04:13
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Tina

Jag tror det var r ätt Britten.....

2012-04-11 @ 21:07:48
Postat av: Mia

Vad skönt att känna att ni har tagit ett beslut, det är alltid jobbigt att inte veta hur man ska göra....

Mysigt att känna att ni kommer norrut också nån sväng...Kram på dig, fina Britten!

2012-04-11 @ 21:38:46
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Emma

Tack! Det ska vi ha, hoppas vi ses! :)

2012-04-11 @ 22:20:33
URL: http://beffa.blogg.se/
Postat av: Inger

Ja bra ibland att tänka till en gång till..

Visst tröttnar man ibland, ganska ofta..iaf jag.

Skönt att ni kommit i rätt fas..ni har ju så väldigt mycket omkring er ändå..

förstår att det är jobbigt med den långa resan..

hmm jag känner igen både lampan och båten...

kramen..

2012-04-11 @ 23:11:07
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Alba

Ja - beslut är sköna. När man står som en åsna mellan två hötappar och inte vet på vilket ben man ska stå - då blir till slut inget roligt.

Jag borde sätta mig ner och fatta ett par viktiga beslut. ja det borde jag!

Du har radat upp en massa trevliga aktiviteter framöver, landad i ert beslut, trygg och bestämd. Det låter härligt!

Och jag känner att den tid du lyckas ha på gården och med din mor är av högsta kvalité. Gott så!

2012-04-12 @ 07:24:30
URL: http://absolutalba.blogg.se/
Postat av: Helga

Det låter skönt att ha bestämt sig för att bo kvar... det är jobbigt att leva i ovisshet. JObbigt också att slitas mellan släkten och hemmet i Stockholm. Tänk om man kunde klona sig...

2012-04-12 @ 09:02:44
URL: http://www.helga1.bloggplatsen.se
Postat av: Anita

Kram på dig fina Britten och tack för allt fint du delar med dig av till oss

2012-04-12 @ 12:27:16
Postat av: Anonym

vart ska du resa iår? själv blir det costabrava tror jag ,ett ställe där som heter Tossa de Mar,eller vi kanske åker tillbaks till Mallis:) har ej riktigt bestämt oss än må så gott å så fina bilder du visAR

2012-04-12 @ 21:38:43
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: soffie

så då tycker du mitt val av resa blir bra då?jag fastnade direkt då jag läste om Tossa de mar.Vad härliga resor du har att se fram emot, kramen å ha en mysig helg

2012-04-13 @ 20:03:33
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Det där med prioritering är inte alltid så lätt. Att vilja mycket, är en sak men att hinna vilja mycket, är en helt annan sak.

/P

2012-04-15 @ 13:07:21
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Ankii

Ja nog är de skönt när man bestämt sig. Vi hade ju bestämt att flytta men jag vet inte vad flyttfåglarna håller hus bara o de där som vill köpa gårdar:( men man får aldrig ge upp:)



Härliga bilder du visar o visst är de trist de där att man inte kan vara överralt och att man inte kan träffa sina nära o kära jämt. De e väl så livet är när vi sprider ut oss i landet:) Ibland önskar man att man hade en helikopter o en stor säck med respengar:)



Kramiz

2012-04-16 @ 07:14:03
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0