Vänta inte på att livet ska börja!

Jag vill leva här och nu... ! Jag är här och nu utan att behöva ta till Mindfullnes


Livet går ju i olika faser, när man är yngre så tänker man ju mest på vad man ska göra i framtiden...funderar inte så mycket över Carpe Diem och div saker som man matas med nu för tiden

Jag har i alla fall uppnått den aktingsvärda åldern där jag inte går och väntar på att det verkliga livet ska börja






Jag försöker att leva det!

Inte så dramatiskt längre, inte så famlande efter det rätta, inte så oroligt...

Ganska så cosy om jag får säga det själv...

Jag funderar över vad jag vill göra och så försöker jag jobba på att få till det

I mitt liv så handlar det ju mycket om att resa och uppleva nya saker...




När en resa är avslutad så börjar jag gensat fundera och planera för nästa resa..

För mig är det en njutning att resa, och jag prioriterar ibland bort saker för att få möjlighet att resa

Det finns fördelar med att bli äldre, man känner sig säkrare på sig själv och på sina val.


Det är som med pannkakorna


Det är först när pannkakssmeten börjar ta slut som man börjar få ordning på pannkakorna

Kommentarer
Postat av: Mia

Ja, det är sant det...och med åldern börjar man prioritera lite andra saker. Så rätt du lever, ta vara på dagen utan att stressa iväg under tiden, allt har sin tid...Kram!

2012-02-04 @ 12:57:31
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Paula i pörtet

Du har så rätt så, vi blir så kloka när vi blir äldre. Läste igår en undersökning där man frågat människor i livets slutskede vad de ångrade mest och det absolut vanligaste var att de inte vågat leva! Att de tagit för mycket hänsyn till andra, låtit tiden gå utan att göra det man verkligen ville, följa sina drömmar...

Jag är pga mina krämpor inte längre så benägen att resa, men jag reser varje dag i mina inre landskap där jag försöker utforska mig själv och ta reda på vem jag verkligen är!

Kram du goa Britten

2012-02-04 @ 14:14:44
URL: http://paulaz.se
Postat av: Karin

Vilka underbara bilder

Kloka visdomsord

2012-02-04 @ 16:22:53
Postat av: Pernilla

Så är det nog, som med pannkakorna. När det det är slut är vi kanske färdiga med prövningarna.

/P

2012-02-04 @ 18:05:46
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Inger

Håller med dig..den är härligt att ha några år nacken. Det är bara de yngre som gnäller på den äldre generationen. Men visst blir man tryggare ju äldre man blir..Jag vill inte vara ung idag..

Kanske 2-3 år yngre men inte mera.. jag gör vad jag vill,,även om inte inkomsterna kommer in i samma volym idag,,då får man anpassa sig till det.

det där med pannkakorna var bra, men jag föredrar fläskpannkaka,,åt det igår,,,mums...kramen..ses på måndag..

2012-02-04 @ 22:19:13
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Inger P

Välkommen hem igen! Hoppas ni haft det bra.



Snart åker vi, det skall bli skönt.



Jag tänker på pannkakorna, det lärde jag mig för 40 år sedan.Mamma fick alltid äta dem sist och då var de som godast. Livet är ju också bra när man har gått i genom alla faser, nu gäller det att resa så

mycket man orkar.

Jag skall citera en insändare från vår tidning för jag vet ditt engagemang när det gäller djur som far illa.



SOMMARKATT



Förra sommaren, en årstid så ljus.

Kom en familj till sitt sommarhus.

De skaffade en katt så liten och go,

natt som dag fick den inne bo,

Han myste och trivdes i moderns famn,

att få mat och att kallas vid namn.



Men när sommaren tog slut, och hösten kom sen,

semestern var över, familjen for hem.

Katten tänkte: "Vad gjorde jag för fel,

vad hände med barnens lek och kel?

Jag står här vid dörren och väntar på er,

säg mig: älskar ni inte mig mer?"



Där satt han på trappan dag som natt,

han var ju bara en sommarkatt.

Kylan kom närmre och snön föll ner,

varför kommer ni inte hit mer?



När våren och sommaren nalkas igen,

kommer familjen åter till sitt sommarhem.

Kom lilla kissen ropar de lent,

men för han som blev lämnad var det redan för sent.



Under en lövhög han ligger så still,

den kärlek han fick räckte ej till.

Av kyla och svält ett kattliv dog ut,

och detta på grund att sommaren tog slut.



Jag grät när jag läste detta och tårarna rinner nu

också.

Hur kan man?



Varma hälsningar från oss



/Inger

2012-02-04 @ 22:36:13
Postat av: Tina

Jaa Britten nog är det så alltid . När man gått igenom sorg och bedrövelser som vi ju alla får ta oss igenom , då inser man om man är klok att livet väntar inte.

Man får just som du säger vårda livet och dagarna som om dom vore de sista ( och de vet vi ju inte )

Du är klok Britt , jag beundrar dig , din styrka och din visdom



Kram och längtar efter att ses

2012-02-05 @ 06:53:04
Postat av: Helga

Det är så skönt att man blir klokare med åren och prioriterar sånt som får en att må bra!

2012-02-07 @ 08:59:39
URL: http://www.helga1.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0