Ingen rolig dag för Moffimannen / Vilkorslös kärlek



Inte nog med att det spöregnar ute så man måste ha jacka på sig



När vi kom ner på gården i dag så blev Moffi anfallen av en lösspringande pittbull terrier som flög på Moffi bakifrån och han hade inte en chans att försvara sig.

Hela mardrömsfilmen  spelades upp framför mina ögon och jag kunde ingenting göra.
Som tur var lyckades Moffi komma loss ur sitt halsband och slet sig från hunden, och stackars Moffi rymmde.

Vet ni vart han sprang ?

Jo hem till porten...där stod han och gnydde och ville in när jag hann ikapp honom.
Jag kan säga att både mina och moffis ben skakade där i hissen sen.



Jag kan inte se att han blivit skadat , annat än ett litet sår på halsen....


Och hunden och ägaren  !  borta med vinden.




Tur att det finns tröst i mattes famn




image45


Våran Moffi har varit med oss nu snart i 11 år.
I okt fyller han 12 och är fortfarande hur pigg som helst.

Moffi är fullständigt hängiven sin matte, och ve den som försöker göra henne illa.

Han vaktar mig med sitt liv och finns aldrig mera än en armlängd ifrån mig.
När vi är ensamma hemma så sover han på husses kudde. När husse är hemma
vet Moffi att hans plats är i korgen.

Moffi väcker aldrig oss utan väntar snällt tills vi säger "godmorgon", men då blir han nästan
tokig av lycka över att vi är vakna och att stunden för att få gå ut närmar sig.

Gå ut är det roligaste som finns . När vi säger att vi ska gå ut springer han och hämtar sitt "ben"
och så kastar han det upp i luften flera gånger !!

När jag går på toaletten följer han gärna med ,om han får och lägger sig vid mina fötter.
Om jag duschar lägger han sig vid dörren , (för vatten ska man dricka ! inte ha på sig
tycker Moffi)

Om jag är ledsen kryper han gärna upp i min famn, lägger sin blöta nos på min hand,
eller så slickar han mina fötter, och gör allt som han förmår för att jag ska bli glad igen.

Sitter jag och jobbar på kontoret ligger han under skrivbordet . Kommer fram ibland ,tittar på mig
och frågar sig om inte vi ska hitta på något kul snart , men han har lärt sig att "vänta " ! och "sen"!
betyder just det.

Moffi vill helst följa med oss vart än vi går.Nu brukar vi säga till honom att vi ska gå och köpa mjölk när det
inte passar sig.Då smyger han iväg med tunga steg, och svansen mellan benen för att gömma
sig under skrivbordet, för då vet han att han måste stanna hemma.

Vi har även lärt oss att när vi reser bort måste vi lämna honom först hos hundvakten.Sen kan vi packa.
För när han ser resväskorna blir han alltid orolig, och nervös och det har hänt att han
till och med blivit sjuk när vi varit på väg att resa.

Moffi tycker inte om att åka bil ,men han älskar att vara i Holmträsk ,och när vi svänger
in vi skylten " norra Holmträsk" blir han helt galen av lycka och pratar och hoppar runt runt av lycka.

Lika lycklig blir han när vi kommer hem igen och svänger in på Hagagatan . Då tittar han på Husse
och så ska husse säga " har du sett var vi är Moffi"? Då utbryter vild kalabalik...

Moffi " pratar" väldigt mycket. När han har ätit springer han runt runt styr nosen i allt han kommer
åt och pratar länge och mycket!!

Jag funderar ibland på hur livet skulle sett ut utan Moffi ?

Ganska tomt antar jag.! Jag kunde inte ens i min vildaste fantasi ,föreställa mig att en hund
skulle kunna ta en sån stor plats i en människas liv.
Men nu vet jag !

Vi har lovat varandra att den dagen Moffi blir dålig och inte orkar ska han få sluta sina dagar
utan en massa lidande och konstgjord andning.
Han har gett oss så oerhört mycket av sin gränslösa, vilkorslösa kärlek. Så många underbara
långpromenader, så många fina parker och naturupplevelser.Så mycket sällskap och tröst.

VI är skyldig honom allt !

Kommentarer
Postat av: Christina

Men lille Moffi, så hemskt för honom.

Hoppas att han inte blev skrämd och inte vill gå ut.

Det är sådana saker man fasar för.



Önskar dig en fin dag

Kram

2009-11-19 @ 06:12:27
URL: http://parlansparlor.blogspot.com
Postat av: Mia

Åh vad arg o lessen jag blir när jag hör om ägare till såna hundar inte kan hålla och kontrollera hunden!

Det borde vara körkort på såna!

Tur att det inte blev värre ändå, usch och fy...

2009-11-19 @ 06:29:05
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: nilla

Morgon påd ej

Nej fy fanken för vissa hundägare..hur kan man bara gå där ifrån vilken tur att Moffi kom ur halsbandet..ett tips(jag har provat och det funkar)när en hund går till attack så om du får tag i bakbena och lyfter den rakt upp... då brukar de släppa man får se till att trycka ner den sen så man inte själv hamnar i käftarna..min hund vart på hoppad av en korsning pitbull rottwailer doberman då fick jag göra så och hunden blev försvarslös ..och förvånad...nej det skjuts för lite i vårat land...he he skoja bara ge Moffi en puss på nosen kramkram

2009-11-19 @ 07:24:35
URL: http://fnilla.blogg.se/
Postat av: Åsa

Men fy f-n! Man blir ju så arg så.... Jag tycker att det skulle göras nåt åt detta på allvar. Det är ju straffbart att gå omkring med vapen!!! Och dessa hundar används ju.. just som vapen. Och alltid dessa fel ägare..

Hur gick det när ni skulle gå ut nästa gång? Var Moffi rädd eller... Polisanmäl händelsen vet ja.

Hoppas ni får en skön dag idag. Tuff jacka han har förresten! Kram Åsa.

2009-11-19 @ 08:13:52
Postat av: Helga

Stackars lilla Moffi och Britten...



Kände ni igen hunden? Den ägaren borde man prata med!! Fy för hundar som är aggressiva...

2009-11-19 @ 08:49:01
URL: http://www.helga1.bloggplatsen.se
Postat av: Tina

Fy ! stackars Moffi som är så rädd sen förr också...

2009-11-19 @ 11:59:21
Postat av: sara - Glitterögon

Men fy vad otäckt. vet du vem hundägaren är? I så fall anmäl ögonabums. men det har du förstås redan gjort om du vet...

Jag hade fortfarande skakat av rädsla om jag var du.

2009-11-19 @ 12:00:46
URL: http://glitterogon.blogg.se/
Postat av: Inger

Ja skönt att han inte blev så fysiskt skadad,,värre med att han mådde så psykiskt dåligt, och även du..

Så klokt att han sprang hem till porten, lilla Moffikungen...



Hoppas du träffar på kvinnan och hunden, så hon kan få be om ursäkt för händelsen, och för att han gick lös.

Egentligen så skulle det anmälas..

DE FÅR INTE GÅÅÅÅ LÖSA! Jag blir själv livrädd, när jag möter dem, när de går LÖSA..

Tur i oturen...Hoppas ni mår lite bättre idag..



Hörs ikväll...kramkramen...

2009-11-19 @ 13:22:34
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Thalina

Sånt där ska polisanmälas och jag förstår inte att folk har såna mördarhundar för det är vad det är.Stackars Moffi och stackars dig kan förstå hur rädda ni blev.Tycker att kamphundar skulle vara förbjudet att avla fram.Kram Thalina

2009-11-19 @ 14:46:45
URL: http://thalina.blogg.se/
Postat av: ansepanse

vilken hemsk upplevelse för lille Moffi och dig också förstås, vilken tur att det gick bra

kramar

2009-11-19 @ 16:03:30
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Nanna

Jag tycker precis som Thalina! Polisanmäl händelsen. Även om ingen komm till skada den här gången, så kan det hända nästa gång, antingen din hund,eller någon annans! Hoppas ni har det så bra ni kan! Kram..

2009-11-19 @ 17:54:30
URL: http://honkytonkangel.blogg.se/
Postat av: Anna tassar in

Men då...lilla Moffi himmel som det kan bli..vilken tur att han sprang hem...grr o morr på sådana hundägare..



Britten jag hittar inte The book of love på Spoti..hmmm kanske du har skivan då?

2009-11-19 @ 18:07:34
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: soffie

men stackars lille Moffi hoppas han inte blir alltför livrädd för andra hundar nu,

Jäkla skitägare som ej stannade å bad om ursäkt ,

Å va fin Moffi är å tur han sprang hem lille vovven.

kram

2009-11-19 @ 19:25:30
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Men vad trist att din söta Moffi blev anfallen av en lösspringande pitbull terrier.

Kan tänka mig att Moffi blev rädd och sprang och gömde sig.

Och du måste också ha blivit jätte-rädd och orolig.



Tur att han sprang hem och väntade på er,

och det måste ha varit så skönt att komma hem i tryggheten.

Skönt att han inte blev allvarligt skadade.



Trist att inte människor håller reda på sina hundar, speciellt om de är aggressiva.

Och att du inte hade möjlighet att anmäla hundägaren.



Hoppas ni slipper stöta på dem något mera, och att Moffi inte är rädd att vara ute efter detta.



Ja, tur att det finns tröst i mattes trygga famn

Stor kram

2009-11-20 @ 14:28:03
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: marie

Åh, fy så hemskt, vilken mardröm...men sån tur att det gick bra!!!!



Ser att våra sötnosar har lika "jackor".

kram kram

2009-11-20 @ 19:08:23
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: Ulla

Hur är det med Moffi? Kan tro att hon varit lite oroligare nu efter attacken

2009-11-21 @ 19:15:25
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Paula

Nä men vilken fasa! Men inte gick väl den andra hunden lös eller? Det måste väl ändå vara förbud på i storstan??? Vilken tur i oturen att Moffi lyckades slita sig. Problemet med dom där hundarna är ju att får dom grepp så släpper dom inte, oavsett vad man gör! Hiskeligt! Jag hoppas Moffi inte får några men av händelsen, vore förfärligt om hon blev rädd vid hundmöten efter detta....

Krama honom från oss i pörtet

2009-11-23 @ 19:02:23
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0