En blogg som spretar åt alla håll


På Vallingatan ligger en väldigt trevlig affär som säljer kryddor och essenser och div annat smått och gott.
Den har legat där sen början på 30 talet
Där handlade jag i dag....Kryddor och essenser av olika slag...Nu ska det bli...vörtbröd och julsnaps och
...lite presenter blev det också
Jag sa till Tjejerna där inne att " Tänk jag har bott i Stockholm sen 87 , men jag skulle behöva åka till Thailand för att få höra talas om denna affär..."
Det tyckte dom var roligt
Så här ser det ut utanför vårat fönster
Det är väldigt mycket vinter i Stockholm...
Julen närmar sig obevekligt..Hur jag än gör nu så blir det snart jul
Det är första julen utan lilla grisen....Allting som är första gången utan Moffi gör så väldigt väldigt ont och helst skulle jag ha velat hoppa över julen just därför.
Moffi har hållit mig sällskap många jular när maken jobbat...och nu finns han inte här för att hålla mig sällskap, så klart gör det ont.
Men man tänker på det en stund , gläds åt alla fina stunder med en älskad fyrfota vän, och sen tänker man framåt



image1032

Lyssna på din inre röst, finn din väg och var sann mot dig själv. Då lever du ditt liv

image1033

Följ det som gör dig lycklig och det kommer att öppna dörrar för dig där det tidigare bara fanns väggar


image1035

Bli en åskådare i ditt eget liv. Analysera mindre, döm mindre

image1036

Nya tankar skapar en ny tid

image1037

Ge mig kraft och styrka att gå den väg jag behöver gå



I går på min morgon prommis med Moffi så upptäckte jag att " vart tog våren vägen " det känns som sommaren är här.

Lite den känslan kan jag ha här nere i storstan att allting går så fort och våren var en söndag ungefär.
Jag klagar absolut inte. Det är underbart, men jag kan sakna våren i norr, när det riktigt märks från dag till dag hur
vintern ger vika.

Snön som smälter och krymper, takdroppen, vattnet som börjar porla i bäckarna, dom leriga grusvägarna som börjar torka upp, och den fantastiska islossningen på Holmträsksjön.

Fåglarna som kommer och flyttar in i dom holkar som pappa för många många år sen satt upp, och lukten av nyvaknad jord.

Just nu längtar jag upp och hem så det nästan gör ont.


Nu ska jag ta min lilla gris och gå mer till Humlegården en sväng. Kl 14 ska jag vara i Liljeholmen och prova ut en arbetsstol.
Sen raskt iväg till tanddoktorn, och sen ner till kontoret och se vad min gullige make hittat på.
Han möblerade om där i går så det skulle bli bättre för mig....

Hoppas ni alla som läser här får en underbar vår / sommar dag.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Det kanske kommer en ny liten voffe till er nästa år?? Någon som behöver ett kärleksfullt hem. Jag hoppas det!



2010-12-15 @ 15:56:28
Postat av: Tina



Vilken spännande affär! Dit ska jag gå nästa gång jag är i Stockholm.

Ja första gången är så fylld av minnen. Jag minns hur det var när våran älskling gick bort.



jag hoppas att julen ändå ska ge dig frid och ro och allt det där som du brukar önska för andra min vän,och som någon sa kanske är det en ny liten "tippetipp" hos er till nästa jul.

2010-12-15 @ 16:28:09
Postat av: Christer

Ja Aether & Essencefabriken är en härlig liten butik! Roligt att de finns kvar, det är som att förflytta sig långt bak i tiden när man kommer in dit.



För den som är intresserad har de en hemsida också och de säljer även på postorder: http://www.essencefabriken.se/

2010-12-15 @ 17:32:23
URL: http://thailandscherloff.blogg.se/
Postat av: Herta

Bloggar ger många fina tips.

2010-12-15 @ 20:28:53
URL: http://hertabloggen.blogg.se/
Postat av: helga

Vilket läckert ställe o kul att du hörde om det i Thailand ;)



Jag kan tänka mig att du saknr Moffi nu i juletid... snyft... Kramar!

2010-12-15 @ 20:39:55
URL: http://helga1.bloggplatsen.se
Postat av: Annika

Mmm jag vet precis hur det känns....vi har också haft hundar som inte finns kvar i livet sedan 2007. Vi saknar dem och kommer alltid att göra det då hundar är något speciellt som går rakt in i hjärtat.



Läcker affär! Det finns fler äldre affärer i Stockholm med inredning som man inte ändrat på sedan begynnelse för 30-40 år sedan. Som att kliva in i en annan tidsanda.....

2010-12-15 @ 21:47:42
URL: http://annikathailand.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Morning! Moffi...han vill att du ska må bra o minnas honom med ett leende! Men jag förstår dig...

Vilken underbar affär! Tycker nästan det dofta ända hit!

Kramen!

Ragnvi

2010-12-16 @ 06:55:17
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: carolina

Jag gillar det du skriver...julen närmar sig obevekligt....

Just nu spretar min blogg också....men då låter vi dom göra det då , bloggarna, eller hur ?

Kram//Carolina

2010-12-16 @ 08:41:26
URL: http://nilspersgarden.blogspot.com
Postat av: Kerstin

Underbara interiörer, påminner om min ungdomstid då jag jobbade som apotekstekniker på Apoteket Vasen!

Även för mig är det första julen utan vovve, Maja senast!

Det är tungt, men som Du säger, de goda minnena finns kvar!

Ha en fin dag!

Kram*

2010-12-16 @ 11:01:26
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Inger

aha, den skulle jag oxå vilja besöka...det är så mysigt med dessa butiker,.

Ja vad jobbigt med julen nu utan lilla Moffikungen,..

Men som du säger,, du har jättemånga fina minnen och bilder. Han var ju bedårande...mmmmmmm.



Vet du jag har klippt ut en jättefin dikt, som du ska få, Det handlar om en kvinna som mist sin hund..stämmer så fint in på Moffi, även en liten bild på en hund liten och söt,,ja inte som Moffi, men ändå..

Ha det nu så fint där uppe...

Kramen,,,

2010-12-16 @ 16:24:32
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Lillemor

Hej! Jag blev rekommenderad av Christer att gå i på din blogg, Britt. Oh vad trevlig sida du har och så´na bilder se´n...Läste din Thailandsblogg igår, jättemysigt!Det måste ligga i släkten väl, att skriva så trevligt, det gör ju Christer också. För ni är väl släkt!!Ha´de gott.

2010-12-16 @ 19:56:47
Postat av: bjorne

Jäklar va fina bilder igen och jag riktigt känner både doften och annat i affären när jag ser bilderna,mycket snö o kallt här med,gott att du tänker så när det gäller Moffi för inget vara för evigt så då får man va glad för det som varit,ha en fin helg o kram,snygg tjej ! ja hon med Moffi i knät.

2010-12-16 @ 20:47:29
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: Åsa

Ja man önskar ju att man fick ha dom för alltid. Just nu sitter jag här med en sjuk liten hund. Jag hoppas bara att han kryar på sig till i morgon.

Har du några tankar på en ny liten trasselsudd?

Hoppas du hittar en liten kompis som passar dig. Ha det så gott min vän!

Kram Åsa

2010-12-16 @ 22:51:01
URL: http://bakomettberg.blogspot.com
Postat av: Nanna

Vilken mysig affär ! Kan tänka mej att det doftar ljuvligt där !

Blir du ensam under julen utan sällskap ? Ska mannen jobba?

2010-12-17 @ 18:32:37
URL: http://honkytonkangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0