Umeå...Björkarnas stad



men nu är det kallt och kyligt och vintervitt på Björkarna i Umeå...

Efter att ha suttit instängd i flyget i 3 timmar och väntat på att planet skulle avisas så kom vi ätligen iväg och landade 13.30 i stället för 9.30...men jag hade tur , många kom inte iväg från Arlanda i går.

I dag har vi jag och fia varit uppe och hälsat på min bror- Det blir inte så ofta eftersom jag så sällan kommer upp till Umeå. Nu är det 4 månader sen sist.

men jag har upptäckt att det går att hitta billiga flygbiljetter så förhoppningsvis kan det bli lite oftare nu...

Min bror är sjuk och bor på ett boende. Ett bra boende. Jag har sett åtskilliga boenden, och jobbat på en hel del, och jag vet att det finns alla möjliga sorter, men det är så skönt att komma hit och se hur väl han blir omhändertagen, hur bra personalen är och jag känner mig fullständigt trygg i att veta att han har det bra där han är.

Men det är så roligt att få träffa honom, sitta och prata om gamla tider, om när vi var små , hur nära vi varit och så mycket roligt som vi haft.



Sen har vi varit på stan och handlat lite julklappar till mamma som vi ska åka och besöka i Åsele i morgon, ska försöka hälsa på min farbror också som ligger på sjukhuset där.

Min farbror som är min sista länk till min far....våra gamla kära...

Nu doftar det gott från Roberts kök..i kväll blir det ÄLGSTEK MED POTATISGRASTÄNG OCH RÖDVINSKY...




Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Kan tänka mig det var jobbigt med förseningen med flyget, men skönt att det gick bra till slut

och kan tänka mig det betydde mycket att få träffa din bror igen

och skönt att det är ett bra boende han är på så du kan vara trygg i att han har det bra

ha en fin kväll och bra dag imorgon

kram

2010-12-17 @ 20:07:28
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Bodil

Förstår att det kändes bra att träffa din bror och få se att han har det bra.

Ha det gott!

Kram

2010-12-17 @ 20:23:49
Postat av: Suss

Det är inte så längesen jag var i Umeå och hälsade på sonen. Nu blir jag nyfiken, vad är det för billiga biljetter du skriver om? Hellre flyger jag än tar bilen, åtminstone vissa delar av året. Tacksam för svar och tips.

Det låter skönt att få träffa nära och kära, även om de kanske inte är helt pigga. Ha det bra i en av Sveriges vackraste städer, som var "min" under 23 år! Kram!

2010-12-17 @ 22:50:19
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Christer

Halsa till farbror B fran mig! Som du ser av det jag skriver ar vi utan Internet igen = Internetcafe med tangentbord utan svenska vokaler...



Halsa sa gott till lilla mamma ocksa forstas!

2010-12-18 @ 05:21:53
Postat av: carolina

Jamen nu är det julstämning jag känner.....för julen handlar just om dessa möten mellan nära och kära....även om det är långt mellan gångerna man ses. Vilken tur att flyget kom iväg....som sagt....i dessa tider vet man ju aldrig.

Vinterkram till dig där uppe i norr ;)

2010-12-18 @ 08:20:48
URL: http://nilspersgarden.blogspot.com
Postat av: Kerstin

Tufft väder, hörde att många flyg ställdes in!

Ha det så gott där i den höga nord!

Kramen

2010-12-18 @ 10:25:06
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: helga

Umeå tycker jag är en underbar stad... Trist att ni blev så sena men det har varit en del strul de senaste dagarna...



Vad du är fin som gör en besöksrunda så här inför julen till dina nära och kära!!

2010-12-18 @ 14:36:39
URL: http://www.helga1.bloggplatsen.se
Postat av: Inger

Ja det skulle vara trevligt att åka till den stan, någon gång,, det ska ju vara så fint i "Björkarnas stad"..



Förstår att det kändes bra att träffa din bror,, du känner ju så varmt för honom. Kan bara ana hur mysigt ni hade när ni pratade om allt gammalt..

Synd att det ska vara så lång resa..Men bra med dessa billiga flyg som du kan komma över..

Roligt att få träffa din kära mor oxå. Ju äldre man blir ju viktigare känner man sina blodsband..Britten

Kramen till dig min vän.

2010-12-18 @ 17:21:24
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: bjorne

Va mysigt ni har det,tråkigt bara att vi måste bli gamla men så är det ha en fin söndag,kram.

2010-12-18 @ 21:48:53
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: Anna ..smyger in

Aha så pass försenade...mmmm trist..men nu är du på plats så fint och du julstämning har vi ju verkligen med all snö..

2010-12-19 @ 20:26:21
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Mia

Underbart Britten...det är guld att veta att de nära har det bra i sina liv...

Stor kram till dig!!

2010-12-20 @ 09:32:06
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0