Jag ÄR en bokmal....och jag har till skillnad mot kungen Tid...

och trots att jag om och om igen beslutar mig för att inte köpa böcker så gör jag det ändå....

Jag försöker i alla fall att som mest hålla mig till pocketböcker numera.

Jag köper bara inbundna böcker om det är böcker jag gärna vill ha kvar....eller om dom är billiga.
Dels är inbundna böcker oftast tunga, och sen...Hjälp så jobbigt att flytta.

Jag vet inte hur många proppfulla bokhyllor jag gjort mig av med under årens lopp.
Skickat, sålt, gett bort.....

(Syrran handlar med fördel gratis i Brittens bokaffär)

För några veckor sen handlade jag ett gäng böcker att ha med mig på resan, men dom har jag ju läst ut nu.

Så igår beställde jag via BOKUS lite mera

1 dag tog det för dom att levereras








sen ska väl gubben ha lite deckare också...

Är det någon som har bra tips ?

Att läsa och resa...det är väl lite av livets njutningar...

Kommentarer
Postat av: Inger

Jaa Britten, jag håller med dig,, att läsa är det bästa som finns...och sedan få resa dessutom är livets höjdpunkter..tack för intressanta tips..



Började inatt på boken bakom storfilmen, "Lyckan, kärleken och meningen med livet." Har även "Hundraåringen" med Jonas Jonasson vid sängen,

båda verkar bra..

Ja man samlar på sig mycket böcker,,,så det gäller att ta sig i kragen och kasta eller ge bort ibland.

Ses om en stund.. kramen..

2010-11-12 @ 11:00:06
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Herta

Böcker är bra avkoppling. Jag har just läst ut "Om det så skulle kosta mig livet" av Margaretha Sturesson. Svår bok men viktig. Vet inte om jag vill rekommendera den till vem som hellst. Inte på semestern.

2010-11-12 @ 11:03:37
URL: http://hertablogen.blogg.se/
Postat av: britten

sturerson s bok ska ja nog inte läsa på semestern herta. . .Och inger. båda dom böckerna har jag också lärt . . Mycket underhållande. .

2010-11-12 @ 11:27:30
Postat av: kerstin

Lustigt! Min blogg är oxå full med böcker i dag!

Köper bara sådana som jag inte kan leva utan men får massor av min gode vän! Kolla!

Ha en fin helg!

2010-11-12 @ 13:11:27
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Mia

Böcker...det är en del av livet, kan inte vara utan dom...Men jag läser väldigt sakta numera, konstigt!

Föredrar också pocket, men av den anledning att dom är tunga och svåra att hålla när jag läser...

2010-11-12 @ 16:56:27
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Karin

Här är en annan som slukar böcker..Paganinikontraktet senast

2010-11-12 @ 17:54:03
Postat av: Mia

Bor du inte i närhet av bibliotek? Jag brukar köpa pocketböcker när jag ska resa iväg, alltså några timmars buss- eller tågresa. För övrigt är det bibliotekslån som gäller... Trött på bokhyllorna, men har svårt att skiljas från mina böcker...

2010-11-14 @ 20:41:21
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0