Man kan inte vara nere i en ballong...sa Nalle Puh

Ledig dag....
Hur utnyttja den på bästa sätt




Jag har så så mycket som väntar på mig.


Men jag har först och främst en liten Molly som väntar på att göra kul, så det är min första prio i dag.






sen ska jag ut och leta presenter till min bror som fyller år. Tänkte att jag skulle åkt upp nästa helg när han fyller men kommer inte loss från jobbet så det får bli ett paket på posten nu och besök längre fram.

Men jag pratade med hans boende och det går nog lika bra en annan helg. Självklart skulle jag vilja åka dit både nu och en annan helg men har man ett jobb att sköta och 70 mil emellan så kan det inte bli som man önskar alla gånger



Vi ska ta oss till Stora skuggan Molly och jag ....Där älskade Moffi att springa och jag är säker på att Molly kommer att göra det också.






Henne vågar man ju ha lös på sådana ställen. Moffi litade jag inte på så.



Dagar och nätter rullar på. Snart har vi Mars här och om en litet tag så har vi vår...härliga tider strålande tider.




Det kan låta som en klyscha, och för många så är det väl det också....


men för mig gäller i allra högsta grad att fokusera på BRA....ljusa stunder, glädje....

Det svåra finns ju med ..det finns alltid med..sorg och glädje vandrar tillsammans , så är det
men så mycket lättare det går att vandra om man just fokuserar på det ljusa...ser framåt

Att resa är en sådan fokusering för mig... Vi prioriterar att resa, och avstår från en del annat för att kunna just resa..
Nu planerar vi för en resa i Maj...
Till ett land och en stad som länge länge legat på min lista....





Hurra  Hurra hurra
Det är fredag i dag och jag är ledig
Och om någon spyr på min possitiva livssyn så läs nåt annat

Kommentarer
Postat av: b.t

Nää Britten ! Ingen kan spy på dina ord. Det är ju i allra högsta grad så det är livet.



Du är klok som en bok, du är underbar och jag älskar dina ord och dina bilder

2011-02-18 @ 10:01:23
Postat av: beffa

Åh vad spännande, vars kan det vara?!

Jag vill också resa. Så nu har det börjat planeras för en resa till Australien till hösten. Blir grymt spännande!! Ett äventyr...!

2011-02-18 @ 10:39:32
URL: http://beffa.blogg.se/
Postat av: Inger

Ja inte spyr jag på din positiva livssyn..Du är mitt högra ben i det avseendet...Tack för du finns..

och visst försöker även jag att se på det ljusa, men ibland går man bet. Men då får man ta nya tag.



Bra att du har så bra kontakt med SE:s boende och kan få höra hur man har det och hur han mår. På hans födelsedag blir det nog många som kommer från hans hembygd och då kan det ju återigen vara positivt att åka en annan helg.. Han blir glad för vilken helg du kommer. Ni är ju från samma kött och blod. Ju äldre man blir ju närmare känner man sig sina syskon. Men det är väl att man ser tillbaka mycket på barndom och känner igen tecken från föräldrar osv...

Jobba du i lugn och ro,, han får en bra dag ändå.

Sen kan ni ha en egen fin dag, som ni hade sist.



Åh vad glad jag blev åt blomsterängen du visar...jippi,, det är snart dags..

Ha det skönt idag och ha en bra dag på jobbet imorgon..Ses snart..

Kramkramen,,

2011-02-18 @ 11:00:24
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Inger

Ja glömde kommentera ditt resmål.."det är stort"

Ja nog är det något att längta till alltid..

Blir lite avis,,.men du får ju som vanligt berätta efteråt..men det går fort, snart är det maj.

Kramen,

2011-02-18 @ 11:05:06
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Christina

Nej men har du skaffat ny hund...så trevligt och visst är det härligt med hundpromenaderna.

Min lille kille skall bli 3 år i maj usch vad tiden sticker iväg.



Att resa är väl ingen dum prioritet,gillar det också, man lever på det länge efteråt.



Ha en skön helg

Kram

2011-02-18 @ 12:28:56
URL: http://manglitter.blogspot.com/
Postat av: Bodil

Det är ju det jag säger, jobbet tar för mycket av fritiden.

Din bror blir säkert lika glad när du kommer. Ni får låtsas att han fyller år då istället.

Vad kul att ni planerar en ny resa. Vart går den?

Jag har bestämt mig för att resa i juni som planerat. Det andra tar vi till hösten, om inte postkodmiljonen kommer innan dess.

Ha en underbar helg.

Kram

2011-02-18 @ 12:38:41
Postat av: ansepanse

nej inte spyr jag på din positiva syn på tillvaron, det är ju så man ska försöka leva livet, jag försöker göra likadant, det är ju så att det alltid finns något som är inte är så roligt i bakgrunden.....

kramar

2011-02-18 @ 12:49:14
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Mia

Jaaaa Britten! Vi fokuserar, det tycker jag också...Livet blir liksom lite enklare då...även om sorg finns med...Kram på dig!

2011-02-18 @ 13:27:07
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: paula i pörtet

Asch va hemlighetsfull du låter...håller oss på halster om nästa resa!

Visst är det härligt att ha en hund som man kan ha lös ute i skog o mark! Blinka går lös så fort det inte är trafik, Loppan rymde så snart hon fick chansen. Fast på senare år var hon inte lika benägen att vara borta flera timmar...

Nytt veterinärbesök är avklarat idag o dräneringarna borttagna, skönt!

Ha en riktigt fin helg/Kramen

2011-02-18 @ 14:32:37
URL: http://paulaz.se
Postat av: carolina

Jag håller med...positivt tänkande....så måste vi ha det....även om det inte alltid går vår väg!



Men du...säg inte att det är dax för NY.....eller är jag helt fel ute??



Fredagskram på dig// Carolina

2011-02-18 @ 16:26:40
URL: http://nilspersgarden.blogspot.com
Postat av: Åsa

Jag tycker det är underbart med din positiva utstrålning. Det känns att Du är lycklig. Sååå härligt! Undrar just vart ni ska resa när det bär av i maj. Jag är oxå så jättesugen att resa iväg nånstans. Är lite trött på denna kylan vi har nu. Skulle vara så gott med lite sol och värme ett tag. Vi får väl se vad det kan bli!

Hoppas du får en mysig helg! Varm kram från Åsa.

2011-02-18 @ 16:40:50
URL: http://bakomettberg.blogspot.com
Postat av: Anki

De är skönt när man kan ha hundarna lösa.

Hon är så söt din lilla gosa.

Inte finns de väl någon som har ont av positivt tänkande?? Finns ju inget bättre än att tänka positivt, fy vad trist om man skulle tänka negativa tankar jämt..hua.

De är trist de där när man har lite avstånd till sina närmaste...70 mil, jag som beklagade mig lite över 15 mil...hummm.



Ha nu en sköööööööööön helg

Kramiz

2011-02-18 @ 19:15:27
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: soffie

hahaha nä ingen kan väl spy på dina härliga positiva ord,du är underbar å en fin liten Molly va söt hon är,

ha en toppenhelg,

2011-02-18 @ 19:25:58
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: helga

Vad mysigt med en ledig dag med Molly... Hoppas at det blev en bra och fortsatt positiv dag.



Helt klart mår man bäst av att fokusera på det som är ljust...

2011-02-18 @ 19:33:58
URL: http://helga1.bloggplatsen.se
Postat av: Carina

Ja men visst är de så. Fokus på de ljusa i livet gör allt så mycket lättare. Allt som är tungt och svårt kommer ju ändå. Resa är verkligen en av livets höjdpunkter tycker jag också och nu blir man ju jätte nyfiken på vart de bär hän nästa gång. Stor kram.

2011-02-18 @ 23:12:53
Postat av: Mariette

Hej där.. Provar att surfa med mobilen... Hoppas att ni hade en toppengo dag och att du hittade någon present till din bror. Du har ett hjärta av guld men kan inte vara på flera ställen samtidigt. Kram goa Britt.

2011-02-18 @ 23:24:53
Postat av: Ragnvi

Morning från ett kallt Hälsingland!

Meeen...inte kan man väl bli kräksjuk här inte! Om man blir det är man nog sjuk på ett annat sätt...!

Molly...och Moffi...underbara vänner!

Lite nyfiken är jag....vad jobbar du med nu?

Kramen!

Ragnvi

2011-02-19 @ 08:57:21
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Moffi följer nog med dej till Skuggan och glädjs åt att du nu är där och vandrar igen. Jag har i alla fall den känslan när jag jag går på vår gamla, Marwins favorit ställen. Han är med och röjer i skogen som om han varit med oss än i dag.

/P

2011-02-19 @ 12:04:42
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Herta

Låter spännande och nu undrar förståss vi alla vart Ni är på väg.

2011-02-19 @ 19:25:01
URL: http://hertabloggen.blogg.se/
Postat av: Inger Persson

Bästa Britt!

Jag läser med intresse din blogg så snart du har skrivit något. Jag beundrar din livsfilisofi oerhört. Hoppas att vi träffas snart. Som du vet har vi här hos oss några saker som jag vill att du skall ta till vara eftersom det kommer från din och min mans släkt. Vi älskar ju också att resa och om några veckor åker vi till Thailand. Hoppas att vi kan ses till sommaren. Kram Inger

2011-02-20 @ 18:33:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0