1 år av saknad

I dag är det 1 år sedan våran älskade Moffi lämnade oss





En ny dag kommer !

Jag ligger här ensasm i mörkret
allting är tyst
Jag hör inte dina trippande steg mot trägolvet längre
eller dina snarkningar när du sov
Bara tystnaden

Jag minns de gamla minnena av dig
Då när livet kändes lättare
För då hade jag ju dig

Då livet kändes mörkt och kallt
Kom du med all din kärlek
och lyfte upp mig
Och livet blev åter ljust

Nu när du är borta är det svårt att se
Det ljusa i livet igen

Men jag ska gå vidare
För jag vet att det kommer att komma en ny dag
En ny morgon
Då när livet känns lite lättare igen
Och jag kan le igen

Jag ska minnas dig med glädje i stället för sorg
Och tänka på allt roligt vi gjort
Och minnas dig som den älskvärda vän du var

Jag kommer aldrig att glömma dig så länge jag lever
Och vi syns igen
Till dess
Kom ihåg att matte älskar dig

Till minne av min bästavän och min hund

Mofasa de la Chan   1/10 95 - 13/3 2010


och dagen har kommit ....Jag har en ny liten tass vid min sida....som skänker oss stor glädje


Våran lilla My....Prinsessan







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0