Där månen ligger ner

image985


Nu är vi hemma från en underbar vecka i landet där månen ligger ner.


Det har varit en underbar vecka, trots att jag kvällen innan vi åkte tappade en bit av en tand som har varit vass och ond och det har varit svårt att äta tills jag helt sonika tog en nagelfil och filade lite på den. !!!

Jag har haft div andra problem också plus en halsböld som hållit mig fast i ett hjärngrepp...Apoteket har tjänat grova pund på Pyrobritt, nu äter jag antibiotika stora som sockerbitar.....trots det...

en underbar vecka för oss alla tre.

Vi har snorklat i Röda havet, vi har varit i Luxor, som var en alldelns fantastisk stad . Sett Karnaktemplet, besökt Konungarnas grav och varit ner i 3 st gravar.
Vi har sett otroliga monument och statyer, varit på fantastiska payrusutställningar och kört 4 hjuling i öknen.

Besökt ett äkta genuint beduinläger och sett hur man lever där.

Sett solen gå ner mitt ute i öknen. Ridit på kameler, Ätit fantastiska orientalsika bufeer, badat solat badat, åkt på Nilen, rökt vattenpipa, träffat många nya spännande människor och bara varit, och bott i en underbar trädgård.

image987

Vi kom hem i natt mitt i natten . I morse efter ett telefonsamtal så var jag på ett ögonblick förflyttad tillbaka til verkligheten, och jag kan säga att jag är glad att jag ändå under veckan samlat på mig lite krafter.

Nu har jag satt Sara på bussen. Det har varit underbart att få vara " mamma" en vecka, och en stolt sådan också.
Sara har varit otroligt populär och vi har hållit hårt i henne kan jaq säga.

image986

flera gånger har man försökt röva bort henne...


Nu har jag hämtat hem lilla griskungen också och han har rusat runt här upp och ner i en hysterisk lycka över att vara hemma igen.

Hade jag ork , kraft, tid och möjlighet skulle jag nu sätta mig på bussen och åka raka vägen upp till mamma , men det finns inget utrymme för det ljust nu....tyvärr


Hoppas alla goa bloggvänner finns kvar och hälsar på . Jag ska hälsa på er alla så fort tillfälle ges....och berätta lite mera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0