Vägd på våg och befunnen för lätt...




En sak som jag undrat över länge är : "Varför är det ok att säga

"guuuuud va mager du är!"

när det inte är ok att säga " guuuuud va fet du är.!

Anses det som att underviktiga personer är mera hårdhudade och kan lättare ta ett sådant påstående eller?

Kanske har man inte tänkt att det kan såra lika mycket som det motsatta.

Du är ju alldelens insjunken , vad du har blivit gammal, du ser sjuk ut ! Har du anorexia ?.

Varför är det ok att säga så , när det anses som oförskämt att fråga , " vad fet du är ! har du Bullimi eller?

Kanske vet man inte att underviktiga ibland kämpar lika hårt med sin vikt som överviktiga.

I perioder rasar jag i vikt och det är inte varken vackert eller roligt ...och

jag tycker det är tråkigt när folk tittar på mig som om jag vore pestsmittad, och utbrister just :

Men vad har hänt ? du håller ju på försvinna .

Jag har aldrig hört någon i modern tid säga " vad har hänt ? du ser ju ut som en hel värdsdel" ?

Nåja ja...håhåjaja



Kommentarer
Postat av: Mia

Nej, det är inte rätt...inte rätt alls...men jag skulle ge vad som helst för att se ut som du, vackra Britten....Kraaaam!

2012-04-23 @ 17:42:41
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Emma

Nä ursch det är precis lika hemskt att säga så! Tycker inte att man skall kommentera sånt överhuvudtaget, det är ju så lätt att det sårar otroligt mycket!

Du är fin "moster" <3

2012-04-23 @ 18:23:35
URL: http://beffa.blogg.se/
Postat av: Paula i pörtet

Inte ska man döma varandra oavsett hur vi ser ut men vet du, om man ser att någon gått ner mycket i vikt så kanske det är så att man av ren omtanke undrar om den personen har det extra jobbigt! Hasses ena dotter är superskinny och det är inte ett dugg snyggt. Henne har jag sagt till i snälla ordalag, men jag tycker att om man är klart underviktig då ska man inte äta bara lightprodukter som hon gör! Självklart älskar vi henne lika mycket oavsett om hon är tjock eller mager, vi är bara måna om att hon ska må bra!

Och jag är också mån om att du mår bra min vän!

Kramen

2012-04-23 @ 19:18:32
URL: http://paulaz.se
Postat av: Zarah

Det är inte OK att säga "guud vad mager du är"... det sårar många, andra kanske det triggar till att bli än magrare! Anorexia kan dessutom ligga bakom alltför magra personer...



Nu känner jag mig som en moraltant, men jag tycker inte det är OK att hålla på att kommentera utseenden om det inte är i positiva ordalag.

2012-04-23 @ 21:03:20
URL: http://verandan.svenskablogg.se
Postat av: Inger

Näe Britt, det har vi pratat om många gånger.

Det är absolut inte rätt att säga så,.

Många har det svårt att gå upp i vikt.

Sedan är det ännu flera, tror jag, som bara går upp och blir feta. Jag tror att de är avis på dig, de som säger så,.

Sedan vet man inte orsaken till varför en person gått ner i vikt. Du får svara; ja och du har blivet fet ser jag... Men det är du alldeles för empatisk för kära Britten, eller säga; jag trivs med min vikt..

Sedan säger jag som Mia,, du är jättefin,.

Du bär upp kläder jättefint, samt att du är snygg.



ha det så gott fina Brittenvännen...Kramkramen..

2012-04-23 @ 21:21:57
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Guu så dåligt och klantigt av dem att säga så,det är verkligen inte ok!kramen

2012-04-24 @ 21:21:00
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

kan tänka mig att det heller inte är rolig att få kommentarer om att man är mager...

precis som när man har lite övervikt

det kan ju vara lika sårande

Kram

2012-04-24 @ 22:11:25
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Alba

Och varför är det bara avmagrande som ses som ett tecken på ohälsa?

När jag mår dåligt, när depressionen lurar i vassen, då går jag upp i vikt. Det är ju inte sjukdomen i sig som orsakar det men det är ändå en följd.



Tänk om vi kunde se varandra i ögonen, se om det glittrar av glädje eller tårar och bara finnas till för varandra!



Ha det gott!!



2012-04-25 @ 07:22:40
URL: http://absolutalba.blogg.se/
Postat av: Inger P

Jag säger som min mamma alltid sa:" Men kära söta förstår du inte att det är avundsjukan som träder fram och anfaller." Kära Britt, de flesta av oss skulle helst av allt vilja se ut som du. Du kan ha vilka kläder du vill, stora som små och ändå vara vacker. Många av oss som alltid har kämpat med för många kilon VI ÄR FAKTISKT AVUNDSJUKA PÅ DIG. Sträck på dig och titta i spegeln så får du se hur

snygg du är.

Ser du inte det så köp en ny spegel.

Men sedan är det ju svårt att förstå hur man medvetet kan såra en människa.

Tycker om dig!

Ha en bra dag.Hoppas vi ses snart!

Kramar från oss

2012-04-25 @ 13:11:23
Postat av: helga

Nej fy så oförskämt att kommentera människors utseende på det sättet :(

2012-04-25 @ 19:17:38
URL: http://www.helga1.bloggplatsen.se
Postat av: Fia

Det är så märkligt att det finns människor som tar sig rätten att kommentera andra personers utseende. Onödigt eftersom vi har de kroppar vi har, antingen på grund av gener eller livsstil, men det finns ingen anledning för någon att göra bedömningar av andra. Och jag säger som de andra här ovan att du har turen att vara smärt och kan bära upp kläder, men jag antar att du trots det helst skulle slippa klumpiga kommentarer om utseendet.

2012-04-25 @ 20:57:36
URL: http://neverkeso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0