Djurens rätt



Jag har så väldigt svårt att läsa om djur som far illa...Jag vet att det finns så många fyrfota vänner i vår herres haga som inte har det bra....Djur som blir plågade misshandlade, lämnade utan mat och vatten och som inte får kärlek tillsyn uppfostran och tid....


Jag vet det ! Men jag förstår inte





När ??????? ska man införa "körkort" på att få ha djur....

Vi som älskar våra djur och månar om dom, vi som behandlar dom som dom familjmedlemmar dom är

Vi kan inte förstå


Jag läste någonstans att man har infört en lag på att hundar inte får lämnas ensamma hemma i mer än 5 timmar....

Det är väl bra, men vem kollar om alla lagar man inför följs ?


Mitt hjärta blöder för alla djur som far illa





I love my dog...

Kommentarer
Postat av: Karin

Tror jag att du älskar Molly hon är ju heeelt ljuvlig, men å andra sidan Britt så älskar ju du alla djur, spindlarna också....i alla fall vill du rädda dom från att fara illa..det har jag ju hört

2012-02-01 @ 16:23:14
Postat av: cilla

O jag älskar oxå lilla Molly

2012-02-01 @ 17:06:38
Postat av: Paula i pörtet

Hej, vi behöver djurpoliser här i landet. Hos oss här på landet händer det titt som tätt att boskapsdjur och även hundar far illa. Det tar väldigt lång tid innan någon får djurförbud. Såg härom dagen ett foto på en häst med en halvmeter långa klövar!

Det är så vidrigt så det är inte sant..

Här på min gata bor bl.a en tant med en jackrussel och en farbror med en större terrier. Ingen av dem går ut på hundpromenader utan den ena öppnar dörren o låter hunden rasta sig själv, den andra står på farstubron och har ett långkoppel på hunden.

Får man göra så tro? Det är ju inte rastningen i sig som är så viktig utan aktiviteten, hundar är flockdjur som bör promenera, vareviga dag! Vi går ut med vår hund 6 gånger om dagen, en del korta och ett par längre. Orkar man inte ska man ha katt istället! Jag försöker följa upp detta lite nu, för att se hur jyckarna egentligen mår. Skriv inget i min blogg, den kanske läses..

Kramen

2012-02-01 @ 17:23:19
URL: http://paulaz.se
Postat av: Inger Maryissa

jo, man blir ledsen när man hör och läser om djur som far illa

Söta bilder på er söta lilla vovve

Våra fyrbenta vänner betyder så mycket för oss

kram

2012-02-01 @ 22:25:37
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Inger

lilla Molly så söt och go...kan inte ha det bättre..

Ja det finns många människor som inte ska ha djur..

Det måste finnas tid om man ska ta hand om sitt husdjur. Det finns så mycket grymhet både mot djur, barn och kvinnor...jag förstår inte hur vårt samhälle har utvecklat sig...Blir bara ledsen när jag hör hur en del blir behandlade..

Ett vet jag. Molly har det bra..kramen..

2012-02-01 @ 22:58:47
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Helga

Det är ju för hemst att folk inte är snälla mot sina djur - :(



Vilka gosiga bilder på Molly :)

2012-02-03 @ 09:55:43
URL: http://www.helga1.bloggplatsen.se
Postat av: Ragnvi

Förstår så väl vad du menar o känner...jag kan nästan inte läsa om sånt...blir så ledsen och heligt förbannad! Skulle jag nån gång få se nåt vete sjutton vad jag kan ta mig till med!

Kramen till dig o söta Molly!

Ragnvi

2012-02-04 @ 10:46:04
URL: http://rankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0